Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is krachttraining beter als je wilt afvallen?

Is krachttraining beter voor je als je wilt afvallen? Of is dat cardiotraining?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Om af te vallen is beweging van een lage intensiteit het beste, zoals wandelen of rustig fietsen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Krachttrainibg geeft je meer spermassa. En meer spiermassa betekend meer verbranding in rust. Op de lange termijn is het beter.
Meer spiermassa is ook op latere leeftijd gezonder, ouderen breken minder botten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoel afvallen als in strakker worden en een kleinere kledingmaat krijgen, niet wat de weegschaal aangeeft.
Met meer spermassa kun je zwaarder worden volgens de weegschaal, maar wel een slankere taille hebben.

Toegevoegd na 2 minuten:
Zelf doe ik een combi, 2-3x in de week krachttraining, en ook iets van 2x in de week cardio voor conditie op te bouwen.
(Lees meer...)
Ritsuka
10 jaar geleden
Ligt eraan of je vet wil verliezen. Door krachttraining neemt je spiermassa toe dus zul je daardoor ook iets zwaarder worden maar met krachttraining verbruik je veel meer calorieën dan alleen cardiotraining dus als je vetmassa wilt verliezen is krachttraining zeker aan te raden. Persoonlijk raad ik je droog trainen aan (middelmatig gewicht, veel sets en veel herhaling, weinig rust) of gewoon met hoge intensiteit trainen want daar zal je veel meer calorieën gaan verbruiken. Ook raad ik je aan niet alleen maar krachttraining te doen maar daarnaast ook nog cardio te doen. (Hardlopen is het best)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
cardio/hardlopen NA de krachttraining. Je spieren zijn dan nog actief en verbranden dan nog meer vet dan normaal.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je vet wilt verbranden is dat wel waar maar cardio na de krachttraining is natuurlijk ook wat zwaarder en je zult sneller moe worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je vet wilt verbranden is dat wel waar maar cardio na de krachttraining is natuurlijk ook wat zwaarder en je zult sneller moe worden.
Ritsuka
10 jaar geleden
Maar als je eerst cardio doet heb je meer kans op blessures bij krachttraining, omdat je spieren al vermoeid zijn
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Plus dat je motivatie en energie dan helemaal weg is omdat je moe bent van de cardiotraining. 'De krachttraining/spieroefeningen komen volgende keer wel weer.'

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding