Met welke oefening kun je het beste/snelste conditie opbouwen?
Ik ben een bijna 32jarige moeder, maar sinds dat ik moeder ben heb ik de conditie van een lui varken. Heb totaal geen energie.
Vroeger was ik altijd sportief/atletisch. Deed aan turnen, (inline+halfpipe) skaten, volleybal en gewoon lekker bezig zijn. Over mijn figuur had ik eigenlijk niets te klagen. Had kuiten van steen, armen van beton en een platte stalen buik :)
Op mijn 16e kreeg ik zware Pfeiffer en het heeft toen echt onwijs lang geduurd eer ik weer een beetje mee kon komen. Het voelt soms alsof ik nog altijd bij warm weer belemmerd word door uitputtende aanvallen.
De ene dag ben ik vol energie en de andere dag kan ik de hele dag slapen.
Heb in 2010 de korte (5 mijl) damloop gedaan, vrijwel zonder training. We zijn 3x wezen lopen, waarvan 2x prima ging en ik de derde keer na 100 meter al afgemat was. De loop zelf ging prima, die heb ik moeiteloos kunnen uitlopen.
Nu ben ik inmiddels moeder, lijk allang niet meer op dat 25 jarige meisje qua bouw. Ik ben niet echt dik of zwaar, maar voel me niet prettig in het lichaam dat mijn botten omhuld. (1.74m / 71kg)
De vetjes hier en daar en dan vooral dat eeuwige "ik lijk wel zwanger" gevoel.
Ik wil graag wat strakker rond de middel en conditie opbouwen. Wat is de makkelijkste manier om hier aan te beginnen. Want dat is nu juist het probleem. De fut is er niet en hardlopen is toch niet echt mijn ding.
Hoef niet dat 25 jarige meisje te zijn, maar me gewoon lekker voelen.
Zoals ik al zei: Ik ben absoluut niet dik. Afvallen hoef ik dus ook niet zo nodig. Het gaat mij vooral om de conditie en de slappe buikspieren.
Ik snoep nagenoeg niet, chips hebben we bijna nooit in huis en als we het wel hebben dan is het op voordat ik die zak gevonden heb.
Ik ken gratenbalen die de straat nog niet eens uit kunnen rennen hier.
Wandelen doe ik regelmatig, net als fietsen. Komende september loop/wandel ik weer de 18km damloop net als afgelopen zomer en vorig jaar eind winter heb ik nog een 30 km looptocht gedaan. Ritsuka is denk ik nog wijzer qua advies dan jij bent. Jij denkt dat iedereen topsporter is of wil zijn.
Dan kun je nog zo gespierd zijn, maar dat wil nog niet zeggen dat jij met je gespierde lijf de marathon kan lopen. Spiermassa zegt geen ene ruk, behalve dat je de discipline hebt om wekelijks urenlang aan gewichten, shakes en crunches te besteden.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.