Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe snel moet je minimaal zijn voor het sprinten bij een amateur-atletiekvereniging ?

Momenteel zit ik op voetbal, maar dit begint me te vervelen en ben ik op zoek naar een nieuwe uitdaging. Sprinten lijkt me leuk om te leren, je kan misschien zo significant aantonen hoe hard je loopt en hoever je in je proces bent, dat lijkt me wel wat. Ik heb sinds een tijdje een apparaatje voor onder mijn voetbalschoenen waarmee ik kan zien hoe hard ik heb gelopen. Ergens op het gras kwam mijn hoogste snelheid uit op 35 km/p uur. (géén gemiddelde snelheid). Kan ik daar wat mee of kan ik me dan beter op andere sporten richten ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
10K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Natuurlijk kun je daar iets mee, amateurverenigingen zijn er voor iedereen, voor iedereen die de sport wil leren kennen en beoefenen. Je hoeft geen Nederlands kampioen te zijn, of te worden om daar lid van te zijn. Ga ervoor als het je leuk lijkt!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ik heb zelf op atletiek(zit sprinten in) gezeten (ook amateur) het gaat bij sprinten met atletiek niet over het hardste rennen (is natuurlijk leuk.) maar het gaat voornamelijk om de techniek het hard rennen komt daarna wel. Je moet wel weten dat er weinig clubs zijn die echt alleen voor sprinten zijn en ik raad je dan eigenlijk aan om op atletiek te gaan want dan heb je ook nog is afwisseling.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tenzij je geselecteerd wilt worden voor een Nederlands kampioenschap of aan internationale wedstrijden mee wilt doen, maakt het echt niet uit hoe hard je kunt sprinten. Ook mensen die heel slecht zijn in sporten mogen meedoen bij een amateur club. Het gaat erom dat je traint en dat je in beweging bent, en af en toe doe je misschien mee aan een wedstrijd. Je hoeft niets te winnen.

Toegevoegd na 1 minuut:
En natuurlijk kun jij je specifiek richten op bepaalde onderdelen en daar extra op trainen als je dat wilt. Maar er gelden echt geen eisen voor een lidmaatschap hoor. Als je betaalt, mag je mee komen doen. Zo simpel werkt het.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding