Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Stelling: In de fitnessschool moet er een kleedkamer gereserveerd worden voor homoseksuelen?

Mannen en vrouwen hebben in de sportschool ieder een eigen kleedkamer, logisch niet waar. Dit is naar geslacht verdeeld.

Hoe zou jij het vinden als de kleedkamers en doucheruimte(ook) naar geaardheid zou zijn verdeeld en waarom? Of maakt het je niets uit?

(Let er svp op dat je niet discriminerend of kwetsend overkom, dit is op geen enkele manier discriminerend bedoelt. Ik had er laatst een discussie over in mijn vriendengroep en wil graag peilen hoe de rest van nederland erover denkt)

Toegevoegd na 6 dagen:
Hallo mensen, allemaal hartstikke bedankt voor jullie mening. Zoals ik eerder al zei had ik hier een discussie over in mijn vriendengroep. De discussie is ontstaan vanwege een vriend die zich niet in de sportschool omklede en douchte omdat hij zich er niet op zijn gemak voelde. Uit die discussie kwam inderdaad naar voren dat deze stelling een slecht idee is, de redenen hiervan noemen jullie zelf ook.

Verder werd het "probleem" als volgt geformuleerd: Er zijn mensen zijn die zich bekeken kunnen voelen en hierdoor niet op hun gemak zijn.

De oplossing volgens de groep was in eerste instantie dan moet je inderdaad gewoon naar huis gaan en daar douchen. Maar aan de andere kant heeft iedereen recht gebruik te maken van alle faciliteiten en zich op zijn gemak te voelen. De uiteindelijke mening van het groep was dat er in een fitnessschool apparte kleedhokjes en douchecabines beschikbaar moeten zijn.

Toegevoegd na 6 dagen:
is dit de oplossing of heeft iemand een betere?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ik ben er tegen.
Waarom zou iemand zijn sexuele voorkeur moeten vertellen aan iedereen in de sportschool door te kiezen voor een speciale homosexuele kleedkamer? Dit is iets dat prive is en dus ook niet te handhaven. Wat doe je met iemand die wel homo is maar nog niet uit de kast gekomen. Of erger nog, iemand die nog niets tegen zijn ouders gezegd heeft maar waarvan vrienden het wel weten. Moet hij dan openlijk ervoor uitkomen door naar de homosexuele kleedkamer te gaan?

En dan heb je nog mensen die Bi zijn. Welke kleedkamer is er voor hen? Of mogen zij kiezen al naar gelang de relatie waar zij in zitten.

En als laatste punt heb je nog de noodzaak voor sportschoolhouders er extra kleedkamers bij te maken, dit zal een heleboel extra ruimte kosten die beter besteed kan worden.

Het enige argument dat ik voor kan bedenken is dat je zo niet geconfronteerd wordt met het geslacht dat op jou valt. Dus niet homosexuele vrouwen hoeven zich niet op te kleden met wel homosexuele vrouwen. Maar als dit de redenatie is dan gaat het toch weer niet op voor een homosexuele kleedkamer waar vrouwen wel met vrouwen en mannen met mannen samen zijn. Als je dergelijke situaties al wilt voorkomen dan kun je beter losse omkleedhokken per persoon gebruiken ipv 'schapenhokken' voor algemeen gebruik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (18)

Waarom er een apart etiketje op plakken?
Je hebt vrouwen en je hebt mannen, meer soorten zijn er niet. Om nu een aparte kleedkamer te maken voor homo's lijkt me niet echt nodig.
(Daarnaast vraag ik me af of er veel homo's zijn die daar graag naar binnen stappen. Je vestigt er nogmaals extra aandacht op.)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee een homo houd van mannen en die vermaakt zijn eigen prima in een mannen kleedkamer
Ik denk dat als je dat gaat doen er meer gepest en meer discrimineerd gaat worden

Toegevoegd na 6 minuten:
We moeten minder in hokjes gaan denkken en doen
daarmee verkom je discriminatie
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is bijna onmogelijk om hier argumentatie voor of tegen te geven zonder te discrimineren. Immers, je onderscheid kleedkamers op basis van seksevoorkeur. Dat betekent automatisch discriminatie.

Ik zie zelf geen enkele reden (op discrimenerende redenen na dan) waarom er aparte kleedkamers zouden moeten zijn. Zo zou je namelijk nog tig van andere onderverdeelmethodes kunnen vinden (jong/oud, kaal/harig, blank/donker). Die allemaal even ridicuul en discriminerend zijn.

De enige reden die ik zou kunnen verzinnen om dit te verdedigen, is als een groep homoseksuelen dat zelf zouden willen (wat ik betwijfel).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nu worden kleedkamers gescheiden op basis van geslacht, is dat ook discriminatie? waarom wel, waarom niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Discriminatie betekent letterlijk 'het maken van onderscheid'. Als je het zo dan ook opvat is ook het onderscheiden op basis van geslacht discriminatie te noemen. Discriminatie in maatschappelijk en juridisch opzicht betekent 'het onrechtmatig onderscheid maken tussen mensen of groepen'.
Ik denk niet dat iemand het onderscheid op basis van geslacht als onrechtmatig beschouwt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij was de hele emancipatie beweging erop gericht om het onderscheid tussen geslacht niet meer toe te staan. Maar inderdaad is dit in kleedkamers nooit terzake geweest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onzinredenatie. Emancipatie is erop gericht om vrouwen dezelfde rechten te laten krijgen als mannen. Het gaat over gelijke behandeling. Mannen en vrouwen hebben in de sportschool allebei geen recht om samen om te kleden/te douchen. Er is dus al sprake van gelijke behandeling.
Nee, want de seksuele geaardheid is privé en deze persoonlijke hoedanigheid zou je door een aparte kamer onthullen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En ook een kleedkamer voor bisexuelen? Ik vind het wel een goed idee, ik heb een beetje een hekel aan hetero's.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben er tegen! Ik vraag mij uberhaupt af wat het nut is. Iedereen is daar om te sporten en niet om naar elkaar te kijken. Want indien je voor homoseksuelen een aparte kleedkamer hebt plak je er toch een erotisch tintje aan, hoe je het wendt of keert.

En bovendien is het einde zoek. Want ga je dan ook een moslim kleedmaker neerzetten voor de besneden man en een moslima kleedmaker voor alle dames met hoofddoeken?

Nee sommige dingen gaan echt te ver.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, geen goed idee. Ten eerste vraag ik me af wat ermee bereikt wordt en ten twee gaan de extra kleed- en doucheruimtes ten koste van de sportruimte, want ergens moeten de vierkante meters vandaan komen.

Dan gaat of het aantal leden naar beneden omdat er minder ruimte is, dus te druk. En/of de kosten voor de extra ruimtes en extra schoonmaakkosten worden doorberekend in de contributie en ook dat lijkt me niet wenselijk. Je loopt het risico dat men daar dan 'de homo's' de schuld van geeft.
(Lees meer...)
paulus811
14 jaar geleden
Tegen.

Waar eindigt dit? Want zodra er een aparte kleedkamer is voor homo's eisen de lesbiennes er ook één op. Dan moeten er ook aparte kleedruimten komen voor biseksuelen en daarna misschien ook nog voor voor mannen die juist wel of niet besneden zijn.

Mannen- en vrouwenkleedruimten zijn er sinds de oudheid. Hier kan over het algemeen iedereen mee uit de voeten. Dus waarom zullen we 'etiketjes' op mensen gaan plakken en het leven moeilijker maken dan het is?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben er ook tegen. Dan zou er een kleedkamer moeten komen voor hetero mannen, hetero vrouwen, lesbienes en homo's?
Ik ben dan een hetero vrouw, maar het kan me absoluut niets schelen of ik nou met hetero vrouwen of met lesbienes in een kleedruimte zou zitten. Als een van beide partijen hier wel moeite mee zou hebben dan zijn er misschien kleinere kleedhokjes voor 1 persoon? Ik weet niet hoe dat op een fitnessschool zit eigenlijk. Ik denk even aan een zwembad nu.
Bij doucheruimtes net zo. Als er iemand is die zich daar om welke reden niet prettig bij voelt, dan moet diegene daar zelf een oplossing voor bedenken (apart ergens anders douchen) Nee ik zie echt niet in dat aparte kleedkamers/ douches en dergelijke gaan werken in de praktijk.

Desondanks vond ik het wel interessant om hier even bij stil te staan en over na te denken :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het antwoord is niet doen, wat voor geaardheid ook de lijven zien er ongekleed hetzelfde uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Absurde redenering : op dezelfde manier kan je dan extra kleedkamers inrichten voor bourka dragers, quakers, zen boudhisten , yogha beoefenaars, sumo worstelaars, koningsgezinden, republikeinen, anarchisten, exhomo's, bi's, travestieten , en eremieten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het niet eens met deze stelling. Waarom zouden we voor alle verschillende geaardheden verschillende kleedruimtes en douches maken. Wat is het nut daarvan? Er 'gebeurt' verder niets in de kleedkamers of douches.
Als je je niet prettig voelt tijdens het omkleden en/of douchen kan je ervoor kiezen om dit thuis te doen. En als we hier mee beginnen, waar is dan het einde. Straks willen allerlei 'groepen' hun eigen kleedruimte o.i.d.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij hoeven mannen en vrouwen niet eens gescheiden kleedkamers te hebben.

Wat betreft andere geaardheden: een man die op mannen valt, ziet in een kleedkamer geen onderdelen die hij niet elke dag in de spiegel kan zien.

Voor mij als biseksueel zou er trouwens überhaupt geen kleedkamer zijn.

Wat mij betreft wordt er in onze maatschappij echt véél te moeilijk gedaan over naakt. Net alsof we allemaal beesten zijn die een ander bespringen zodra diegene alleen maar het juiste geslacht en naakt is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies mijn idee+1
De kleedkamers zijn naar geslacht ingedeeld en niet naar zoiets persoonlijk als de sexuele geaardheid, hoe zou je dat in moeten delen,en hoe te controleren,en wat doe je dan met necrofielen,geriatofielen ,pedofielen, bisexuelen ,metrosexuelen, sadomasochisten,voetfetisjisten enzovoort alle een eigen kleedkamer? Deze stelling is totaal onzinnig, je hebt niets te maken met de sexuele voorkeur van een ander zolang deze zich niet aan je opdringt en zich aan de wet houdt is het zuiver en alleen een zaak van ieder individue en zijn of haar partner. En als het je niet bevalt dat er micschien een homosexueel bij je in de kleedkamer is dan moet je je vooral zelf aanpassen of je in een toilet omkleden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moest even slikken toen ik de vraag las.
Ik zou het ten zeerste afkeuren als dit zou gebeuren.
Dus neen..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik persoonlijk zeg nee,maar ik kan me er wel iets bij voorstellen.Kan ook beter zijn voor die homosexuele.Er heerst bij sommige nog steeds een taboe rondom homosexualiteit.Vooral rondom die extreem vrouwelijke homosexuele.Ik keur geweld tegen homo's niet goed...no way,maar soms vragen ze zelf om problemen,net zoals de hetero's dat ook doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beter voor 'die homosexuele' in welke zin? Hoe bedoel je 'soms vragen ze zelf om problemen'? Hoe dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Homofiele sporters zijn vaak angstig dat "de wereld" erachter komt dat ze homofiel zijn,daarom durven veel sporters er niet voor uit te komen.En als een homo niet zichzelf kan zijn,omdat hij bang is,kan ik me voorstellen dat ze deze heteropersonen willen mijden.Ik weet,dit zou niet moeten,maar we leven nu éénmaal niet in een perfecte wereld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik was vergeten om je 2de vraag te beantwoorden,dus doe ik dat nu.Je hebt "mannelijke" homo's en je hebt "de vrouwtjes".Als iemand homo is,en hij komt verwijfd over,is hij dus een makkelijker slachtoffer.Als je het vrouwtje bent...geen probleem,maar je hebt er nu éénmaal een paar bijlopen,die het nogal overdrijven.En wees eerlijk...een homohater pakt meestal het makkelijkste slachtoffer.
Tuurlijk niet.Als je daar aan gaat beginnen,gaan we weer terug in de tijd...waar de gekleurde mensen achterin de bus moesten zitten.Maar ik vind wel,dat als iemand herhaaldelijk last heeft van zo'n iemand,hier iets van gezegd mag worden.En dat deze persoon dat de toegang kan worden ontzegd,maar dus niet omdat hij/zij een andere geaardheid heeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vind de vraagstelling erg apart, alhoewel je een context aangeeft. is de situatie die je stelt niet verenigbaar met de afschaffing van de apartheid in de brede zin van het woord. dus is de vraag stellen niet relevant als je die verworvenheid wit houden.

voor en alles is een context en een rechtvaardiging te bedenken. dat betekent nog niet het klopt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: