Stelling: In de fitnessschool moet er een kleedkamer gereserveerd worden voor homoseksuelen?
Mannen en vrouwen hebben in de sportschool ieder een eigen kleedkamer, logisch niet waar. Dit is naar geslacht verdeeld.
Hoe zou jij het vinden als de kleedkamers en doucheruimte(ook) naar geaardheid zou zijn verdeeld en waarom? Of maakt het je niets uit?
(Let er svp op dat je niet discriminerend of kwetsend overkom, dit is op geen enkele manier discriminerend bedoelt. Ik had er laatst een discussie over in mijn vriendengroep en wil graag peilen hoe de rest van nederland erover denkt)
Toegevoegd na 6 dagen:
Hallo mensen, allemaal hartstikke bedankt voor jullie mening. Zoals ik eerder al zei had ik hier een discussie over in mijn vriendengroep. De discussie is ontstaan vanwege een vriend die zich niet in de sportschool omklede en douchte omdat hij zich er niet op zijn gemak voelde. Uit die discussie kwam inderdaad naar voren dat deze stelling een slecht idee is, de redenen hiervan noemen jullie zelf ook.
Verder werd het "probleem" als volgt geformuleerd: Er zijn mensen zijn die zich bekeken kunnen voelen en hierdoor niet op hun gemak zijn.
De oplossing volgens de groep was in eerste instantie dan moet je inderdaad gewoon naar huis gaan en daar douchen. Maar aan de andere kant heeft iedereen recht gebruik te maken van alle faciliteiten en zich op zijn gemak te voelen. De uiteindelijke mening van het groep was dat er in een fitnessschool apparte kleedhokjes en douchecabines beschikbaar moeten zijn.
Toegevoegd na 6 dagen:
is dit de oplossing of heeft iemand een betere?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.