Zijn airsoft springguns legaal?
Ik ben van plan om een airsoft pistool te kopen. Maar ik lees overal dat hij ilegaal is, maar op wikipedia las ik dit;
Springguns
Airsoftreplica die elke keer voordat er een schot gelost kan worden, moeten worden overgehaald. Bij het overhalen van het replica spant zich een veer, als deze veer losgelaten wordt met behulp van de trekker veroorzaakt de veer een luchtdruk die de BB uit de loop van het replica blaast. Springguns worden niet vaak gebruikt in de airsoftsport maar meer als oefen-wapens of voor kinder-spelen. Springguns zijn de zwakste BB guns en zijn legaal in Nederland voor alle leeftijden, maar de sterkere springguns worden aangeraden voor wat oudere leeftijden. Ze kunnen nog niet besteld worden binnen de Nederlandse grens, maar het is volgens de wet legaal om springguns naar Nederland te bestellen.
En als dit soort pisolen mogen, waar vind ik dan een bb gun die niet een replica is van een echt soort pistool, het liefst online.
Ik was van plan deze te kopen, maar deze lijkt jammer genoeg te veel op een echte. http://www.deairsoftwinkel.com/index.php/airsoft-pistolen/walther-p-99-met-twee-magazijnen.html
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.