Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat helpt beter voor afvallen: Langdurige cardio of intensief calorieën verbranden?

Dus wat is beter voor afvallen:
Langdurige interval cardio op je minimale en maximale hartfrequentie (wat ik nu een uur per keer doe, minimaal 4x per week) Hiermee verbrand ik tussen de 380 en 410 kcal.) of in 1x 600 a 700 kcal verbranden door intensief te gaan rennen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Begin met krachttraining en dan pas met cardio (natuurlijk wel met een warming-up daaraan voorafgaand van 10-15 minuutjes). Krachttraining kost meer energie dan cardio. Mocht je eerst krachttraining doen, dan zul je enkel vet verbranden tijdens de cardiotraining. Dat komt doordat je bij krachttraining vooral koolhydraten gebruikt. Deze zitten opgeslagen in de spieren en lever, in de vorm van glycogeen. Bij cardio zal het lichaam in het begin, als er nog glycogeen beschikbaar is, deze voornamelijk gebruiken. Na ongeveer een kwartier begint dat op te raken en stapt het lichaam over op vetverbranding. Als je dus eerst krachttraining doet en daarna cardio, zal het lichaam meteen overgaan op vertverbranding tijdens de cardiotraining.
Doe je het andersom, dan heeft cardio niet zo heel veel effect, omdat het lichaam niet meteen overgaat op vetverbranding. Ook zul je minder energie overhouden voor de krachttraining. Het is belangrijk dat je eerst even een warming-up doet voordat je begint aan krachttraining!

Toegevoegd na 11 minuten:
http://www.girlscene.nl/p/9822/zo_heeft_fitness_echt_effect
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kunt beter werken aan kortere intensievere trainingen, dan langere rustigere trainingen. Zo ben je sneller klaar, en werk je sneller aan je conditie.
De verbrande kcal moet je niet zo op letten, dat zijn altijd schattingen.
Vergeet ook krachttraining niet, ook heel goed voor je spiermassa verhogen en vetpercentage verlagen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Probeer elke dag 30-40 minuten te bewegen, de ene keer wat rustiger cardio, dan eens sprintjes met hardlopen, gewichtheffen, zwemmen, fietsen, etc.
Genoeg variatie mogelijk, zolang je het maar leuk vind en in beweging blijft (en het regelmatig doet)
1x in de week rennen kun je dus doen, maar probeer daarnaast ook andere dingen te doen op de andere dagen.

En uiteraard op je voeding letten, zorg dat je niet te weinig eet (fout die veel mensen maken bij afvallen)
(Lees meer...)
Ritsuka
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Waarom een min voor mijn antwoord?
Ritsuka heeft helemaal gelijk met haar antwoord. Mijn tip is verder om je niet blind te staren op kilo's. Als je meer beweegt wordt je misschien (eerst) iets zwaarder, omdat je spieren sterker en dus zwaarder worden. Maar je merkt dan al wel dat kleding lekkerder gaat zitten, bijvoorbeeld. In centimeters val je dan al wel af, in kilo's niet.
Probeer ook om sporten en bewegen als onderdeel van je nieuwe lekkere levensstijl te zien. Pak de fiets voor die paar doordeweekse boodschappen 2 kilometer verder, fiets of wandel naar dat leuke boerenterras toe op die mooie weekenddag... van die dingen.
Je bent goed bezig, ga zo door!

Op mijn blog loopvuur.tumblr.com lees je meer over hoe je jezelf motiveert en wat het voordeel is van bewuster bewegen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: