Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan ik mijn sportschool abonnement beëindigen?

kan ik mijn sportschool abonnement annuleren bij de juridische loket? ik heb zelf problemen met de bazen van het sportschool zelf, ze geven me geen respect kort geleden brak het kabel van een apparaat, zie

http://www.goeievraag.nl/vraag/sport-spel-recreatie/sporten/overig/kapot-gegaan-fitness-betalen.413409

ze vroegen niet hoe het met me ging in het ernstige geval kon ik me benen breken (niks opgelopen) ze gingen gelijk naar, ik stuur het rekening wel. ik wil graag stoppen door geen respect/ onbetrouwbare apparatuur ´ ik ben trouwens nog niet bij ze geweest over het praten van het incident van zaterdag, wil ik maandag doen met een vriend die alles heeft gezien/ gehoord over respect ect.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
1.3K
Antoni
11 jaar geleden
Een advies: Ga in ieder geval op een neutrale manier het gesprek aan. Maak de mensen van de sportschool niet meteen verwijten over een gebrek aan respect. Als je boos wordt of geïrriteerd doet tegen de bazen, dan is de kans op een uitkomst die jij wil hebben, klein. Dus blijf vriendelijk en beleefd tijdens het gesprek. Dan kan je misschien nog het geld voor je abonnement (gedeeltelijk) terugkrijgen.
Antoni
11 jaar geleden
Je kan natuurlijk ook proberen op hun gevoel te werken: "Wat vond u van wat er gebeurde? Ik was er erg van geschrokken!".
Antoni
11 jaar geleden
De opmerking "Ik stuur de rekening wel!" van de bazen is overigens naar mijn idee waarschijnlijk een (flauwe) grap.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk niet dat het een grap was, ze keken niet eenss naar het machine , ze hadden al een reactie klaar staan; keken naar kilo's 120kg , dat is veel te zwaar voor jouw , lieten mij niet eens uit praten... WEG WEG .( nergens stond dat ik 120kg niet mocht doen en sterker nog machine kan 150kg houde).. Ik mag daar geen mening hebben , ze liegen daar tegen(had mijn broertjes account afgesloten en ik zag zijn naam nog in het systeem ze deden er raar over) kreeg te horen je broertje is hier officieel geen lid meer. Ze vroegen na mij vriend ; wat voor apparaat wil jij nog in het toekomst?? Ik zei 1apparaat en mijn volgende reactie die ik binnenkreeg was; jij mag het apparaat niet goed vinden ik heb opleiding ervoor gedaan en ik ken alle spieren in je lichaam. Gaf mij allemaal slechte vergelijking. Liet mij trouwens niet uitpraten.. komop zeg die man is 3x ouder dan mij je vergelijkt jr leven tog niet met iemand van 16?? En toen zei hij tegen mij ga nu maar weg ..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat was in het verleden gebeurt 2dagen voor machine kapot, maandag ga ik met me vriend die alles heeft gezien / gehoord met de praten , bedankt voor reactie.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Voor het opzeggen van zo'n soort abonnement gelden deze regels:

Tijdens het eerste abonnement (bijv. een jaarabonnement) kun je niet tussentijds opzeggen zonder dat het geld kost. Als je dat wel kan, is het een service van de sportschool.

Als dat eerste jaar voorbij is, kun je op elk gewenst moment opzeggen met een opzegtermijn van een maand. Hiervoor mag geen geld gevraagd worden. Houd er rekening mee dat je de opzegging moet kunnen bewijzen, bijvoorbeeld door 'm schriftelijk te bevestigen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Als je dus op 4 maart opzegt, moet het contract ontbonden worden op 5 april en dan houdt ook de betaalverplichting op.

Voorbeeld van een opzegbrief:
"
Afzender

Bertus Breedeman
Hefferstraat 5
1234 AA HEFFER
b.breedeman@ziggo.nl

Aan

Fitness-instituut Val af
Steroïdenlaan 1
1234 AA HEFFER

Betreft: Opzegging abonnement (klantnr. e.d.)

Heffer, 4 maart 2013

Geachte heer, mevrouw,

Hierbij maak ik u kenbaar mijn fitness-abonnement te willen opzeggen
met ingang van 4 maart waarbij ik een opzegtermijn van 1 maand in acht neem.
(Indien van toepassing: 'onder gelijktijdige intrekking van mijn machtiging voor automatische incasso.)

Ik zou graag binnen twee weken na dagtekening van deze brief een bevestiging van mijn opzegging ontvangen per per mail (b.breedeman@ziggo.n)

Met vriendelijk groet,

B. Breedeman

volgt handtekening"
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn 1jarige contract duurt tot 1juni 2013, nog 4maanden kan ik op dat ook eerder?ik denk op een reden dat ze mij daar ook niet willen
Computoon
11 jaar geleden
Dat betekent dus, dat je tot 1 juni je abonnement moet blijven betalen, of je komt of niet. Kan het eerder - en kosteloos? Alleen als de sportschool daaraan meewerkt (of als het in hun algemene voorwaarden staat dat het kosteloos kan). Ze hoeven het niet. In combinatie met de andere vraag snap ik wel dat de motivatie om daar nog langer te sporten niet meer aanwezig is. Maar daar zijn geen kant-en-klare antwoorden op. Mijn verdere advies is:
- kijk eerst in de algemene voorwaarden (waarvoor je ook getekend hebt toen je een abonnement aanging) of daar redenen in staan op basis waarvan je tussentijds kosteloos van het abonnement af kunt.
- zijn die er niet, probeer dan in goed overleg met het fitnessinstituut gedaan te krijgen dat je eerder kosteloos weg kunt.
- wil het fitnessinstituut daar niet aan meewerken, schakel dan juridische hulp in (bijv. via een bureau voor rechtshulp) als de hoogte van de abonnementskosten de moeite waard zijn om er juridische kosten voor te maken - zonder garantie dat dit leidt tot het resultaat dat je wilt. Want het instituut staat in zijn recht als ze jou aan het eerste contract willen houden.
- als dat allemaal niet van toepassing is en je er echt weg wil: ga naar een ander fitnessinstituut en neem de kosten van die 3 resterende maanden bij dat andere instituut (maart t/m mei, het zijn er nu geen 4 meer) voor lief. Dan kost het wel 3 maanden abonnement maar geen negatieve energie. Niet vergeten op te zeggen.

Andere antwoorden (1)

Ja ,je kan bij het juridisch loket geholpen worden maar die zullen je ook de volgende tips geven. Stuur een aangetekende brief met daarin je opzegging naar de sportschool. Ga in gesprek met de sportschool. Dat een kabel breekt dat hoef jij niet te vergoeden. Alleen als je met een mes of iets vandalisme uitoefent op hun spullen maar dat is niet gebeurd. Ze zijn daar gewoon voor verzekerd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding