Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

'Ik wil 's ochtends voor het werk gaan sporten. Kan ik ook een banaan eten voor de koolhydraten en een shake nemen voor de eiwitten?'

Omdat mijn sportschool in de avond bomvol zit wil ik nu in de ochtend voordat ik ga werken gaan sporten ipv in de avond. Ik wil dan eerst gaan sporten (krachttraining), vervolgens fiets ik 13 km naar t werk en na t werk fiets ik ook weer 13 km terug. Ik ondervind wat last met het ontbijt, want ik weet dat ik goed moet ontbijten met voldoende eiwitten en koolhydraten, maar kan ik die ook met eens banaan en een shake binnenkrijgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Eiwitshake en een banaan is geen evenwichtige maaltijd. Je mist dan vetten, vezels en een aantal noodzakelijke mineralen en vitamines.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plus dat voor een 'dubbele training" ook wel een erg schamel ontbijtje is. Twee volkorenboterhammen erbij en het begint ergens op te lijken, denk ik.
Je kunt dat eten voor je gaat sporten, maar het is te weinig voor een volwaardig ontbijt. Zeker omdat je ook nog eens een stuk moet fietsen.

Zorg dat je na het sporten een echt ontbijt eet, ook voor herstel.
Bijvoorbeeld een paar volkoren boterhammen met pindakaas, daarmee heb je koolhydraten, wat eiwitten en vetten binnen, goed voor energie om te fietsen.
Eventueel nog iets anders eiwitrijk erbij.
(Lees meer...)
Ritsuka
11 jaar geleden
Ik sport zelf twee/drie keer per week voordat ik naar mijn werk ga en kan je een paar dingen aanraden.

1. Eet iets kleins of niets voordat je gaat sporten. Brood, ei, yoghurt en dergelijke voeding kun je amper binnenhouden. Neem iets van een energiegel en een glas water als je gaat hardlopen, fietsen, zwemmen.

2. Neem iets te eten mee of zet dit klaar voor na je training. Eet binnen 30 minuten na je training dit op zodat je het lichaam direct laat herstellen.

3. Ga op je werk niet de hele dat zitten. Wandel tussen de middag even anders word je hartstikke stijf.

Succes met vroeg opstaan!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: