Waarom drink ik teveel tijdens en na het sporten?
Ik heb zojuist intensief gesport. Zoals altijd heb ik tijdens het sporten behoefte om te drinken, dus neem ik regelmatig een slok water. Ook na het sporten houd ik een tijd dorst, dus blijf ik nog een tijd doorgaan met water drinken.
Maar straks zal hetzelfde gebeuren als altijd: ik moet vaak naar het toilet, en elke keer moet ik veel plassen.
Ik weet dat het nooit kwaad kan wat extra water te drinken, maar toch denk ik dan: kennelijk heb ik meer water gedronken dan ik nodig had.
Toch heb ik het gevoel dat ik echt behoefte heb aan het water dat ik drink. Ik voel me echt dorstig, en ik heb nooit het gevoel dat ik teveel drink.
Hoe komt het dat ik drink naar behoefte, en tegelijk kennelijk toch meer drink dan ik nodig heb?
Misschien kom je wel zouten/suikers tekort. Is te proberen.
Veel dorst hebben, en als ik te intensief sport ineens heel duizelig en trillerig, terwijl ik genoeg heb gegeten 2 uur ervoor.
Werd mij op de sportschool aangeraden om dan vruchtensap te nemen.
Suikers zorgen er voor dat je lichaam vocht langer kan vasthouden, en de vochtbalans dus langduriger op peil blijft. Ik heb ook een linkje gevonden voor je:
http://www.ergogenics.org/sportvoeding41.html
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.