Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet je eerst mager zijn om spieren te kweken en het te zien?

Nou ik heb dus gehoord van een vriend.
Als je spieren wilt hebben mag je niet dun zijn.
Dus je moet een aardig vet percentage hebben om gespierd te zijn en breed.
Maar ik dacht juist als je juist spieren wilt hebben en graag wilt dat andere mensen het zien.
Dat je eerst veel moest afvallen tot dat je best mager bent en dan pas spieren kweken?
Zou iemand me hier wat over kunnen vertellen en vertellen wat het beste is om spieren te kweken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
8.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Spieren kweek je of je nu dik bent of mager . Wel is het als je echt heel mager bent lastig spieren opte bouwen . Anders om ben je dik dan zie je de spieren niet die zitten achter het vet bij buikspieren . Kijk naar die Japanse worstelaars een bonk vet en spieren .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maar het is niet dat ik dik ben.
Het is meer dat ik niet ''mager'' ben.
ik zit er precies tussen namenlijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan niks aan de hand eerst conditie op bouwen , en tegelijkertijd aan de ijzers !! Dan verandert je baby spek in spieren massa ! Je valt niet af want spier massa weegt meer dan vet , !? Zegt men .
Je hoeft niet mager te zijn om spieren te kunnen zien.
Als je vet vasthoud, is dat vaak op bepaalde plekken (bij de meeste mensen op de buik en/of heupen/billen, en soms in het gezicht).
Als jij vooral vet op je buik hebt, en je gaat krachttraining doen, dan zie je dit effect snel in je armen en mogelijk ook benen. Om het effect echt op je buik te zien is het waarschijnlijk wel nodig om je vetpercentage omlaag te brengen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het ligt ook heel erg aan je lichaamstype en vorm of je het goed kunt zien: http://www.muscleandstrength.com/articles/body-types-ectomorph-mesomorph-endomorph.html

Je kunt ook een 'gespierde spijker' zijn, oftewel mager en de spieren zijn snel te zien. Niet echt ontwikkeld en bol, maar omdat je dun bent zie je ze duidelijk

Toegevoegd na 3 minuten:
Het belangrijkste is dat je een goed trainingsschema hebt, en de juiste voeding eet om je training te ondersteunen (gezond eten met genoeg eiwitten).
(Lees meer...)
Ritsuka
11 jaar geleden
Zelf ben ik ook niet mager en train ook op spiermassa. Met een hoger vet percentage bouw je een stevige en grote spiermassa op, mits je goed traint en goed eet. Magere mensen kweken dat minder snel, en vindt het ook niet uitzien als je superdun bent en je loopt dan te trainen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Door aan te komen in massa, moet jij boven jouw energiebehoefte eten. Als je dan dagelijks aan krachtsport doet, zul je naast vetmassa ook aankomen in spiermassa. Het is juist heel erg verstandig om eerst te cutten (vermageren met zo min mogelijk spierverlies), en om dan clean te bulken (met zeer gezond voedsel boven jouw energiebehoefte eten) vanaf een laag vetpercentage als startpunt. Maak niet de fout om je te vergrijpen aan junkfood en overeten, terwijl je veel traint. Dan zul je op tijd moeten stoppen, omdat je anders te dik wordt. Lees ook eens rond op verschillende forums voor krachtsporters voordat je begint.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal mee eens,en vooral over wat krachttraining sites/forum bezoek daar dacht ik ook aan .een + dus

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding