Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel golfbanen telt Nederland?

Hoeveel golfbanen telt Nederland?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

In 2010:

Het aantal golfbanen in Nederland groeit nog steeds. Zelfs in tijden van crisis zien ondernemers de kans om flink te investeren. Nu zijn er 153 banen in Nederland, er is groen licht gegeven voor de bouw van 19 nieuwe banen en er zijn plannen voor de bouw van nog eens 70 banen. Toch zijn er ook twijfels over verdere groei: volgens sommigen is het punt van verzadiging bijna bereikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vreemd, in 2007 waren het er volgens wiki al 180: http://nl.wikipedia.org/wiki/Golfclub_%28instelling%29
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat gaat om CLUBS en niet om het aantal BANEN. Meerdere clubs op een baan is helemaal niet vreemd. In mijn gemeente zijn er zelfs 3 clubs gevestigd op de lokale baan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, in de link staat duidelijk: 180 golfbanen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mag ik je er op wijzen dat gaat om een pagina op Wikipedia die niet voorzien is van bronnen :-). Ik ga er vanuit dat de NOS een betrouwbare bron is.
Op 30-6-2011 waren er volgens de Nederlandse golf federatie NGF 205 banen (exclusief de geassocieerde banen)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding