Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan het dat ik heel erg dik ben maar toch zo goed kan sporten en bewegen maar toch mijn dikke buik niet kwijt raak

Ik sport al heel mijn leven en op goed niveau. Ik sprint de 100 meter net onder de 11 seconde en met turnen maak ik heel makkelijk salto's. Maar toch heb ik best een dikke buik en weeg ik net onder de 90 kilo met een lengte van 1.75m. Ik beweeg heel makkelijk en sport 6 keer in de week en toch gaat mijn buik niet weg. Hoe kan ik nou zn dikke buik hebben en goed sporten maar toch het buik niet weg krijgen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
3.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er zijn 2 types vet: buikvet en heup vet:
De ene wordt (voornamelijk) veroorzaakt door overdaad aan koolhydraten, de ander door overmaat aan vetten.
Koolhydraten (aardappelen, pasta etc) hechten aan de buik.
Vetten (vlees, frituur etc) hechten aan de bovenbenen /billen.
(Deze indeling is echt niet 100% trouwens hoor, maar een indicatie)

Mogelijk gebruik jij relatief veel kh, juist ook omdat je veel sport. dat zijn immers de stofjes, die je nodig hebt om te verbranden.

Maar je verbruikt dan minder dan je nodig hebt. (of je eet meer dan je nodig hebt) Daardoor kan je buikje ontstaan.

Je hebt ook relatie overgewicht, wat daar op duidt. (is geen aanval: ik weeg zelf 91 kilo bij 1 m 76 en heb ook overgewicht)

Misschien helpt het je, om wat minder kh te gebruiken en wat meer eiwitten. Vooral niet helemaal stoppen met KH hoor, je hebt het toch echt nodig om te sporten.

Let wel: een buikje is het moeilijkste deel van je lijf om weg te trainen. Dus staar je er ook niet blind op, als jij je lekker voelt en zo super sportief kan zijn met dit gewicht.

Ik zag bij de atletiek van London echt mollig tot dikke vrouwen heel goede prestaties neerzetten bij atletiek....

Toegevoegd na 38 seconden:
PS je bent niet "heel erg dik" je hebt wel overgewicht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat buikvet door koolhydraten komt en heupvet door vetten dat is toch wel het vreemdste wat ik ooit heb gehoord hoor! :-)
maar minder koolhydraten gebruiken is wel prima geantwoord ;-)

Andere antwoorden (1)

Heel erg dik vind ik wel meevallen hoor net onder de 90kg. en 1.75.
waarschijnlijk heb je ondanks je overgewicht een goede conditie opgebouwd door het sporten,en dat je daarom prima kan bewegen. dat je buikje niet weggaat zal dan waarschijnlijk liggen aan dat je teveel ongezonde voeding binnen krijgt waardoor je op hetzelfde gewicht blijft.
suiker rijke voeding laten staan,bv. koekjes en snoep is een goed begin,misschien dat ,dit net genoeg is om af te vallen,gericht je buik vet verbranden is niet mogelijk ,waar je vet verbrand kiest je lichaam maar uiteindelijk zal het ook je buik vet aanspreken,misschien wel dat als eerste als je geluk hebt.
Als de zoete rommel weglaten niet voldoende helpt dan de koolhydraten zo min mogelijk nemen,geen aardappels e.d
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding