Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wil gespierder worden! Alleen hoe?

Hallo,

ik ben 16 jaar
weeg 67 kilo
ben een redelijk tengere jongen.
wil gespierde buik en armen krijgen (borsten ook evt)

wie weet bepaalde oefeningen?

alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
698

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kan geen huis bouwen zonder cement. Jouw cement is voeding. Alle tips hierboven hebben het alleen over de training die je moet doen maar vergeten te zeggen dat om gespierder te worden je ook goed moet eten.

Je bent tenger en zit nu in een leeftijdsfase waarbij je metabolisme ontzettend hoog is. (Hoe veel calorieën je lichaam verbrand). Zorg ervoor dat je veel voedsel eet dat rijk is aan eiwitten. Het is voor jou zo te horen geen probleem als dat voedsel iets vetter is wat het scala aan geschikte voeding wel groter maakt. Als je het echt heel goed wilt doen zorg je dat je magere producten eet waar veel eiwitten in zitten. Bijvoorbeeld magere kwark.

Dan de training: zorg ervoor dat je begint met je grote spiergroepen. Dat wil zeggen: borst, rug en buikspieren in jouw geval (omdat je al goede beenspieren hebt door hockey). Hoe je die moet trainen staat hierboven al beschreven.

Zorg dat je naast het hockeyen niet te veel aan cardio doet (dat is bv hardlopen/fietsen). Je bent namelijk al tenger en hebt al een laag vetpercentage en een goede conditie. Zorg ervoor dat je echt aan krachttraining doet.

Als laatste opmerking: verwacht geen gouden bergen binnen een maand. Dit is een plan waar al snel jaren in gaan zitten voordat je echt een zeer gespierd lichaam hebt.

Veel succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt! Hier kan ik wat mee!

Andere antwoorden (3)

gewicht heffen. moet je wel opbouwen maar werkt enorm goed!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kan je me ook vertellen hoe vaak en hoeveel gewicht in verband met mijn lengte, gewicht etc ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt met het minimale gewicht beginnen. bijvoorbeeld 10 kilo. je merk vanzelf wat je aan kan. 1x per dag en dan 3 keer tien keer. mijn man heeft dit ook gedaan. let wel op dat je jezelf niet overbelast.
Ik zou als ik jou was naar een plaatselijke sportschool gaan en vragen om een plan die jou kan helpen naar je doel, vaak doen ze dat gratis voor je. dan krijg je dus een stappenplan met hoe je je training kunt opbouwen met jouw gewicht en bouw. bovendien geven ze je dan ook tips voor je eetpatroon omdat je bent wat je eet en als je breed wilt worden en spieren wilt kweken dan zul je veel proteïnen moeten eten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Trainen.
Sit-ups en Push-ups (borst- en rughouding).
Elke dag weer.
Begin met tien keer, na een paar dagen doe je twee setjes van tien, enzovoorts.

Het eerste effect zul je na een maand zien, je zult het een jaar of meer vol moeten houden voor een serieus wasbord.

Als je heel serieus aan de slag wilt kun je natuurlijk lid worden van een sportschool, zoek er dan wel een met goede begeleiding.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord! Ik doe aan hockey (redelijk hoog) dus heb een conditie en beenspieren..

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding