Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe train je eigenlijk voor skischansspringen?

Ik zag het op de tv en we zaten ons af te vragen hoe je dit eigenlijk moet leren? Je kunt toch niet gelijk van zo'n enorme hoogte af springen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
8.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeievraag +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, goeie vraag, dit heb ik me ook al vaak afgevraagd! +

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er blijken zelfs internaten voor te zijn:

"Wie goed wil leren skispringen, kan het best vroeg beginnen. Je kunt - als je veel talent hebt - bijvoorbeeld een plaats krijgen in een ski-internaat. Dat een goede opleiding nodig is, blijkt bijvoorbeeld uit de ongelukken die zo nu en dan nog gebeuren en meestal ernstige gevolgen hebben. In 2008 kwam bijvoorbeeld nog een veertienjarige Nederlandse skispringer bij een ongeluk op de schans om het leven. Hij viel tijdens een training waarbij afstanden tot zestig meter werden bereikt en werd zwaargewond afgevoerd. In het ziekenhuis overleed hij aan zijn verwondingen. De scholier stond bekend als een ervaren en getalenteerd springer, die die winter al meer dan honderd sprongen had gemaakt. Het laatste halve jaar woonde hij in een ski-internaat in het Beierse Oberstdorf en was er lid van de skiclub."

Maar volgens mij is talent en training alleen niet voldoende, je moet er lijkt mij ook veel lef voor hebben. Ik vind het altijd waanzinnig knap om te zien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik zou inderdaad niemand aanraden om dat zo maar opeens te doen, dus trainen.
Beginnen met kleine bultjes en dan steeds grotere.
Heel veel succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou ik wilde het eigenlijk niet zelf gaan doen haha.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zijn inderdaad heel erg hoge schansen ,in de zomer heb ik er een keer bovenop gestaan , ik zou het
niet durven.
Ze trainen het schansspringen door te landen in een zwembad of een bad met schuimblokken.
Net als het RedBull Ski freestyle team.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Filmpje? :)
Ik heb eens een commentator horen zeggen dat de jongens die springen als kind al zijn begonnen op een mini springschansje in hun woonplaats. Als je kijkt naar de achtergond van de springers zie je ook dat ze uit plaatsen komen waar in de winter sneeuw valt: zwitsers, noren, finnen, oostenrijkers etc. De jongens zijn ook heel tenger wat ook belangrijk is in die tak van sport. Je kunt dus zeggen dat ze ervoor geboren zijn en dat het ze met de paplepel ingekregen hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daarvoor bestaan speciale skischolen waar de kinderen opleiden die uiteraard aanleg hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding