Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

spierpijn hoe gaat dat snel over?

deed 2 maanden niks.
daarna gelijk 4 uurtjes gym ( school ) en 1.5 uur gerend\gelopen.
nu heb ik wel heftig spierpijn
ik wil maandag weer gaan thaiboksen van een 2 maanden pauze en wil dat dit zo snel mogelijk overgaat voor thaiboks. wat kan ik doen.

noem meer opties dan tijgerbalsem

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
716

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Spierpijn is iets waar je je gewoon mentaal doorheen moet zetten.
Aangezien je op thaiboksen zit denk ik dat je wel een bikkel ben.
Zeg je hersens gewoon dat je geen spierpijn hebt en doe de bewegingen die je normaal ook zou doen.
Veel succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dat niet gevaarlijk? Spierpijn by je bovenbenen en dan nog harde training erbij?

Andere antwoorden (3)

Meestal is het de tweede dag het ergst en neemt de pijn de dagen daarna af, hou je spieren warm dmv een warme douche en warme kleding, houdt eventueel een warme kruik tegen de zere spieren, buiten de smeerseltjes kun je ook een paracetamol nemen.
Denk de volgende keer voor het sporten aan de warming up en na het sporten aan de cooling down, dat voorkomt een hoop pijn...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan spierpijn vermijden door genoeg snelle/langzame eiwitten in te nemen met een hooge waarde aan aminozuren.
Voor de training neem genoeg Kh/langzame Casein eiwitten dus melk/kaas/vlees etc. voor energie en latere spierherstel. Na de training snelle/verteerde eiwitten zoals eiwit enz. En voor het slapen langzame Casein eiwitten. Hierdoor herstellen je spieren heel snel en kunnen ze ook groeien )
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stretchen zorgt ervoor dat er weer zuurstof bij je spieren komt. Er zijn fora volgeschreven dat het niet helpt, maar ieder lichaam is anders en bij mij helpt het wel.

Zie link hieronder voor verschillende typen van stretchen (desnoods voor voorbeelden even youtube erbij pakken)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding