Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het slecht of goed om regelmatig veel low kicks te incasseren ( tijdens mijn kickbokstrainingen.?

Ik heb een best gespierde been en weinig vet eromheen. En low kicks doen ontzettend veel pijn maar ik ben er wel aan gewend. Aub uitgebreide antwoord bij voorbaat dank. :D

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
5.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je traint toch op het incasseren van lowkicks?
Daar draait kickboksen om.
Wie zakt het eerst in elkaar. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik had het ook over op lange termijn :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals als bij elk sport.
Mits goed beoefend geen probleem.
Anders... (Denk maar eens wat je knie te verduren krijgt als je niet goed blokt..)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ik denk goed, omdat je er harder van word en je spieren er sterk van worden. Ik heb wel een lopen sparren met van die thaiboxers ( zelf deed ik karate) en die konden wel goed trappen incasseren zelfs lowkicks, misschien bouw je dat op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op zich leer je alleen maar te incasseren.
Maar als je toch vaak wordt geraakt met goeie lowkicks tijdens t sparren en hierdoor niks voelt is ook noet goed, t toont alleen aan dat je niet op tijd weet te blokken! Tijdens een wedstrijd gaan de scheenbescheers af en dan voelt zo'n lowkick ontzettend anders dan tijdens de training, dus houd daar rekening mee!
Als laatst wou ik zeggen, als je toch pijn overhoud aan de lowkicks laat je benen dan ff rusten...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding