Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb je bij het spuiten met mat zwart van Motip een grondverf nodig voor een houten kist?

Ik bouw een kistradio en heb de houten kist geschuurd. Alleen is mijn vraag of je echt een grondverf nodig hebt bij het spuiten met een spuitbus van Motip. Anders kost dat namelijk veel geld in verhouding met de spullen in de kist zelf

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Om een kist mooi zwart te krijgen zul je meerdere lagen moeten spuiten. Ik neem aan dat je mdf gebruikt voor de kist en dat is een sterk zuigende houtsoort. Dus gebruik je geen grondverf, dan moet je een extra laag motip aanbrengen en ik denk dat gewone grondverf goedkoper is. De kopse kanten van de kist krijg je alleen maar dekkend gespoten als je een speciale grondlaag aanbrengt voor sterk zuigende ondergronden.
(Lees meer...)
paulus811
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
Multiplex zuigt minder, maar de kopse kanten (de zaagranden) zuigen wel sterk. Ik zou er niet heel moeilijk over doen en alleen een paar lagen lak aanbrengen zonder te gronden. Zelf zou ik het met een roller doen trouwens, dat werkt veel efficienter en een potje lak is veel goedkoper dan een spuitbus. Alternatief is nog dat je de kist bekleed met doek dat je vastzet met spuitlijm. MediaMarkt heeft daar speciaal doek voor. Ik schat in dat je er ongeveer 20 euro aan kwijt bent.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: