Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is stoel ook goed voor oefening zoals zit en opstaan?

Bijvoorbeeld twee stoelen en je gaat zitten, en daarna ga je opstaan en naar tweede stoel lopen en weer zitten, en daarna weer opstaan en naar eerste stoel lopen en zitten en daarna weer naar andere stoel tot je niet meer kan...Is dat goeie oefening?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
701
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is wel een goede oefening maar het ligt er maar aan welk deel van je lichaam je wilt trainen
Ritsuka
12 jaar geleden
Goed voor wat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uithoudingsvermogen natuurlijk ;) Lijkt me wel een saaie langdurende oeffening. Zet de stoelen op 200 meter afstand van elkaar en ren er naartoe ;) dan houd je nog tijd over voor je huiswerk :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lijkt me slecht voor je rug
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
200 meter, zo groot is mijn huis nog lang niet :)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja hoor, dat is een prima oefening. Je kunt ook 60 keer met 2 zware boodschappentassen naar je zolder lopen en weer terug, totdat je niet meer kunt. Dat is ook goed, want dat is beweging, en in principe is beweging altijd goed.

Maar er zijn 2 kanttekeningen te maken:
- het is een misverstand om te denken dat bewegen waarbij je jezelf uitput zoveel gezonder is, dan gewoon bewegen. Zoiets werkt eerder in je nadeel, omdat er een kans is dat je je forceert.
- de oefening die jij voorstelt, zal je bar weinig motivatie opleveren. Want het is natuurlijk bloedsaai, en waarschijnlijk zit je er ook binnen.

Veel beter is het dus, om niet zelf allerlei exotische oefeningen te gaan verzinnen, maar te gaan wandelen, fietsen, zwemmen, hardlopen of in je tuintje te werken. Dat is leuker, je bent in de buitenlucht, en je vermijdt uitputting. Vooral dat laatste is nergens voor nodig. En het is helemaal gezond als je bovengenoemde zaken combineert. Dan krijgt je hele bewegingsapparaat aandacht en beperk je je niet alleen tot je benen en de rugspieren in de oefening die jij voorstelt.
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Elke beweging is beter dan geen beweging zolang je geen dingen overbelast. Dus ja: het is een goede oefening, maar 'doorgaan tot je niet meer kunt' lijkt me niet verstandig met het oog op blessures.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding