Hoe krijg ik mijzelf gemotiveerd om toch sportief bezig te zijn?
In ons gezin is het zo dat mijn vader druk druk druk op 't werk is en als ik dus thuis ben, dan zit ik samen met mijn moeder onder één dak. Niks ernstigs, maar mijn moeder is niet echt van het sportieve.(totaal niet)
En het vervelende is, dat ik merk dat ik op haar ga lijken. Waar ik vroeger nog graag de deur uit ging om even te skaten, fietsen et cetera zit ik nu de hele dag binnen (als ik niet naar school ben uiteraard).
Het vervelende is wel dat ik niet graag in mijn eigen buurt sport, omdat ik niet echt een gezellige band heb met mede bewoners van mijn dorp. Dus dat betekent al snel dat ik de auto moet pakken en verder weg zou moeten gaan sporten.
Wat weer als probleem meebrengt dat ik mijzelf weer flink moet motiveren om een eind te gaan rijden om ergens heen te gaan.
even samengevat: Een heleboel smoesjes en ook wel echte redenen. En ook een groot gebrek aan motivatie.
Mijn ouder stimuleren niet, terwijl ik zelf wel besef dat ik aan mijn conditie moet werken. Aan mijn bouw ligt het niet. Waardoor ik ook makkelijk denk "Ach je ziet het niet aan mij, dus waarom zou ik?!"
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.