Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welk profiel moet ik hebben om naar de ALO te kunnen?

Ik zit nu in 3VWO maar ik ga misschien naar HAVO. Ik ben erg geïnteresseerd in sport en wil later misschien gymleraar worden. Ik las op de site van de ALO dat er geen verplicht profiel voor is, maar welk profiel is het slimst om te kiezen als ik naar de ALO wil?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
680

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Er is geen verplichting inderdaad, maar als alle vakken je even goed afgaan en als je geen voorkeur hebt is NG (Natuur en Gezondheid) het meest passend. Of een ander profiel met daarin het vak biologie en BSM (beweging, sport en maatschappij). LO heb je dan ook nog. Prima voorbereiding op de ALO!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is inderdaad geen verplicht profiel. Ik ben dit schooljaar naar de open dag van Windesheim (Hogeschool in Zwolle, met een heel goed aangeschreven ALO) geweest. Hier gaven ze aan dat je 'iets' met bewegen moet hebben om geschikt te zijn voor de ALO.

Zoals eerder gezegd is BSM een goed vak om mee te nemen in je profiel. Ik heb dit zelf ook en het is een goede verdieping op de gewone gymlessen. Ik geloof alleen dat dit vak niet te volgen is op het VWO (in ieder geval niet op mijn school).

Als ik jou was zou ik gewoon VWO gaan doen en als je BSM mee kan nemen is dat mooi, maar om die reden moet je zeker geen HAVO gaan doen als je VWO kan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding