Mijn zoon heeft volgende week een 'dropping', maar ik ken deze (onveilige) variant niet. Ben ik nu een 'spelbreker' als ik dit niet zo wil?
Ik heb er vroeger zelf ook wel eens aan meegedaan maar dan ging het erom wie het snelst de weg weer terug kon vinden naar het vertrekpunt. Ditmaal rijden er dus ook nog mensen die ze onderweg kunnen 'spotten' en dan zijn ze alsnog af.
Het gevolg is dat mijn zoon enkel donkere kleding aanwil, en niks reflecterends omdat de 'spotters' hem dan kunnen zien en 'snappen'.
Ik vindt dit zelf heel erg onveilig temeer daar dit op een zaterdagavond plaatsvindt en er dan ook nog andere mensen op de weg zijn dan alleen de 'spotters', en ook nog die misschien gedronken hebben en kinderen zonder behoorlijke reflecterende kleding over de kop kunnen zien (en dus ook niet kunnen 'snappen'.
Nu zeg ik daar wat van en nu ben ik een "spelbreker".
Ben ik een spelbreker omdat ik dit soort droppingen dus niet leuk en heel erg onveilig vindt?
Toegevoegd na 2 minuten:
Hij is overigens 15 jaar
Toegevoegd na 3 minuten:
2e toevoeging: niet dat dit wat uitmaakt maar dat je niet gaat vragen hoe oud die is, want ik vindt dit onveilig op welke leeftijd dan ook...
Toegevoegd na 6 minuten:
3e toevoeging: let op. Het gaat mij dus niet om die dropping, maar om het feit dat ze door die extra regel in het donker niet mogen opvallen in het verkeer omdat dan de 'spotters' hun kunnen snappen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.