Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil graag beginnen met Fitnessen met als doel het groeien van mijn spiermassa. iemand goede tips of schema's? Alvast bedankt

Ik ben 18 jaar 1,87 meter en 77 Kg

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
532

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Let goed op dat je voldoende vitamines en ijzer eet, dus eet bewust!
Bouw alles langzaam op.
Je lichaam trainen lukt absoluut niet in een paar weken.
Ga met regelmaat naar de fitness, bv om de dag 2 uurtjes.
En maximaal 5 keer per week! Je lichaam moet ook de kans krijgen om te herstellen.

ELke goede sportschool zal samen met jouw een passend schema maken, en zorg ervoor dat het schema elke 6 weken wordt aangepast.

Zorg voor een goede nachtrust, en regelmaat.

Dan ben je volgend jaar al een eind op weg om zichtbare spieren te showen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2 uur trainen? Max 5 keer per week? Ben je serieus?

Het winnen van spiermassa is geen eitje. Om te beginnen is en goed voedingschema een must. Verdeel je maaltijden, 6 tot 8 x per dag en zorg dat je zo tot over je dagelijkse behoefte komt. Als die bijvoorbeeld 3000 kcal is dan eetje er 3500. Een schema kan je zelf maken. Als je hulp nodig hebt kun je informatie vinden op www.bodynet.nl
In de "zomersticky" staat alles wat je moet weten.

Onthoudt dat je door rust en voldoende training en goed eten je doelen kan bereiken. Is een van deze 3 dingen niet goed, zal het moeilijk lukken.

Succes ermee!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zie dat rust en voeding al zijn genoemd, maar wil nog even benadrukken dat die echt heel belangrijk zijn.

wat het schema betreft heb ik een hele goede aanrader.
zelf heb ik al best wel al wat schema's geprobeert maar er is er 1 die gewoon perfect is als je begint of gevort bent en wilt werken aan je bassis.

het schema heet starting strengt van mark rippetoe.
deze legt een zeer goede basis omdat je focust op de belangrijkste compound oefeningen en op basis spierkracht.

naast het fijt dat het gewoon een goed programma is heeft het ook nog eens als voordeel dat het tot in de details word uitgelegd op de site.
ik raad je het aan om de site goed door te lezen, hiermee kan je veel blessures voorkomen en sneller vorderingen maken.

hier is de site.
http://krachttraining.net/index.php/mark-rippetoes-starting-strength
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding