Nederland is druk bezig het WK Bridge in Veldhoven te winnen. Waarom lees ik daar niks over in de krant en zie ik daar niks over op TV?
De mannen zitten in de finale, de vrouwen zijn tweede geworden in Veldhoven.
Donderdag 20 oktober: "BRIDGE Oranje heeft bij het WK koploper Italië geklopt (16-14). Tegen Egypte werd verloren (13-17), maar van Chili werd gewonnen (18-12), waardoor Nederland de tweede plaats behield. De vrouwen rukten op naar de negende plaats. Zij klopten Trinidad en Tobago (25-2) en Marokko (18-12). Tegen Frankrijk eindigde het gelijk (15-15). Standen na 12 wedstrijden: Open: 1. Italië 233; 2. Nederland 220; 3. VS-2 218; 4. Israël 210. Vrouwen: 1. Engeland 224; 2. Zweden 222; 3. VS-1 221; 9. Nederland 200." -------------------------------
Dinsdag 25 oktober: " BRIDGE De beide Nederlandse teams hebben zich geplaatst voor de halve finale van het WK. De mannen kenden in de kwartfinale geen genade met IJsland en verpletterden het team met 233-142. De vrouwen wonnen tegen VS-1 met 200-172." -------------------------------
En ongetwijfeld zal er maandag ook wel een bericht in de krant staan. Ter vergelijking, een soortgelijke zoektocht op Korfbal levert me welgeteld 0 treffers op.
Twee grote foto's, 1 met de 4 spelers en 1 met fans op straat die de finale volgen via de iPad. De kop van het artikel luidt:
"Afrekenen met het omaatjesimago"
Het verslag begint met:
"Achttien jaar na de eerste titel (1993, Chili) werden de Nederlandse bridgers zaterdag in Veldhoven voor de tweede keer wereldkampioen. Het zorgde voor uitbundige taferelen in de grote bridgegemeenschap".
Dat was het vetgedrukte deel.
Vervolgens begint het artikel met de zin :
"Hoezo is bridge een sport voor stoffige senioren?" Ik heb een papieren krant dus de rest type ik niet over. Maar als je het artikel wilt kan ik wel er een foto van maken en aan mijn antwoord plakken.
Groetjes.
(lijkt me antwoord genoeg)
Maar eerlijk is eerlijk, saai om naar te kijken als je het spel niet begrijpt.
Naar een bewegende sport kun je al snel kijken, al snap je geen bal van de spelregels, bridge moet je zelf spelen om er iets van te begrijpen, anders verveel je je dood.
Kom, ik ga nog even bridgen op de computer!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.