Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je aan het afvallen bent is het dat nuttig om je elke dag te wegen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (8)

nee, dit is niet aan te raden. Je moet niet bezig zijn in je hoofd met dat je moet afvallen het moet iets normaals zijn, een routine.. als je elke dag weegt blijf je constant bezig met de gedachte dat je aan het afvallen bent, of althans dit probeert te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik vind van wel.

Zo zie je je dagelijkse vorderingen. In ups en downs.

Aan de hand daarvan ziet u of u mischien nog een half uurtje kunt gaan lopen ofzo

Mvg,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee het is beter om 1 keer in de week te wegen want als je een keer een dag hebt dat je wat meer vocht vast houd geeft dat geen eerlijk beeld!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om een goed beeld te krijgen kan je beter eens in de week wegen dan elke dag. Ook is het handig om steeds op hetzelfde moment van de dag (bijvoorbeeld 's morgens, nadat je uit je bed komt en naar de wc bent geweest en voor je ontbijt) te wegen om een beter beeld te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je elke dag je vorderingen zou kunnen zien, zou dat motiverend kunnen zijn. Maar zo werkt het in de praktijk helaas niet. Je gewicht is zo onderhevig aan schommelingen (vocht, hormonen e.d) dat het heel ontmoedigend kan zijn om je gewicht te zien toenemen na gedane inspanningen.

Beter is om je elke week op een vaste dag te wegen. Dan heb je geen weet van die schommelingen en zie je enkel je dalende gewicht. Dàt werkt wel motiverend :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is verleidelijk om dat te doen maar het is echt geen goed idee.
Ik heb een eetstoornis ontwikkeld(Anorexia),ik heb groot ondergewicht en toen ik een gegeven moment 34 kilo woog(bij 1.70)stond ik te juichen(letterlijk!)op de weegschaal.
De diëtiste in het ziekenhuis heeft toen gelijk een arts ingeschakeld en inmiddels ben ik opgenomen.
Wat ik wil zeggen:voor je het weet wordt lijnen en wegen een obsessie.
Dat laat je de weegschaal je dag(je leven!) bepalen.
Ik woog me dagelijks meerdere keren,soms een paar keer achter elkaar als het me niet beviel..
WEEG JE 1 KEER PER WEEK
ALTIJD OP DEZELFDE DAG EN HETZELFDE UUR.
Dan krijg je een veel beter beeld.
Dit advies kreeg ik in het ziekenhuis.
Suc6 met afvallen en stop alsjeblieft als je een gezond gewicht hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee dat is niet goed.
je kan beter 1 keer in de week op de weegschaal gaan staan dan zie je waarschijnlijk duidelijk verschil en dat stimuleert je om verder af te vallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, het is niet nuttig om je elke dag te wegen, zoals alle andere beantwoorders ook al hebben aangegeven.
Ik ben zelf (1.68 m.) in 4 maanden van 75 kg. naar 70 kg. gegaan, door heel bewust te eten: maar 1x opscheppen i.p.v.2x "omdat het zo lekker is".
Of een mager toetje (yoghurt met muesli of fruit) of een salade. 1 a 2 glazen alcohol per dag
1 koekje per dag, geen frisdranken meer, maar water. Ging prima. En af en toe best gezondigd hoor!
Een tijdlang stond ik elke dag op de weegschaal, uit nieuwsgierigheid. En mijn gewicht schommelde per dag ca. 1 kg. Had ik een dag goed gelijnd, woog ik ineens een pond meer! Niet leuk, Maar had ik een dag gezondigd, was ik weer 0,6 kg kwijt! Wel Leuk!
Dus heeft elke dag wegen geen enkel nut.
Ik bereid me nu voor op het verlies van de volgend 5 kg.
Succes Raamklaza!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing