Hoe krijg je mat geworden transparant plexiglas weer transparant?
Mijn vrouw moest zonodig met een schuursponsje even een vlekje wegwerken op het transparante plexiglas raam van onze camper. Het vlekje is weg, maar jammer genoeg is bewerkte deel nu enigszins mat geworden. Dat was niet de bedoeling, want het staat niet mooi. Is er een manier om dit deel van het raam weer transparant te krijgen en zo ja, op welke manier?
Toegevoegd na 1 uur:
Buitengewoon veel reacties. Zit nu met mij i- pad in de camper en ga morgen een stukje met tandpasta proberen. Nog voorkeuren voor een merk? Ha,ha. Zaterdag een stukje met Brasso. Jullie zijn geweldig en op deze site wordt niet alleen maar onzin verteld. Jullie horen nog.
Toegevoegd na 21 uur:
Na een fietstochtje en een glaasje wijn heb ik een klein stukje met tandpasta bewerkt. En..... het matte werd weer beter transparant. Colgate plus ging het beste! Het is wel een geduld werkje en dus ga ik het thuis helemaal bewerken. Misschien zelfs wel met koper of rvs poets zoals jullie ook adviseren. Het komt er eigenlijk op neer dat je een polijstmiddel moet gebruiken, waarmee ze b.v. Rvs hoogglanzend maken, alhoewel dat misschien te agressief is.
De eerste van jullie die tandpasta heeft geadviseerd krijgt de punten, eerlijk is eerlijk. Maar de anderen waren minstens zo goed. Hartelijk dank allemaal en vanavond ga ik mijn vrouw verwennen (en zij mij).
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.