Wie kan mij iets vertellen over het rapen van Japanse oesters in Zeeland?

Is dat mogelijk, waar (Schelde?), wanneer, waar vind ik info?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Het is naast de Schelde ook mogelijk op de wadden.
Misschien dat Meromar je verder kan helpen? Zie artikel.
("Voor meer informatie over dit overheerlijke product, verpakking of aankoop: info@meromar.nl ")

Anders het bij vissers proberen en vragen of je meekan?
Onderstaande heb ik gekopieerd:

Waddengoud

De visproducten van het streekmerk Waddengoud komen uit het Waddengebied, het grootste natuurgebied van Europa. De Waddenregio omvat naast de Waddenzee ook de Waddeneilanden, een stuk vasteland en zee, tot maximaal 25 kilometer uit de kust. In deze regio is een directe invloed van de Waddenzee te merken. Dit proeft u aan de extra zilte smaak van een aantal producten; een hele uitzonderlijke regiosmaak.

De Japanse oester (Crassostrea gigas) is een exoot die ooit in de Zeeuwse wateren werd geïntroduceerd na de uitbraak van de oesterziekte. Tegenwoordig komt hij in groten getale voor in de Waddenzee. De Japanse oester gedijt goed op zowel een harde als ook een zachte ondergrond. Zijn opmars in de Waddenzee heeft hij mede te danken aan het Mossel- en Kokkelzaad dat rijkelijk in de Waddenzee aanwezig is en wat deze Oester consumeert. Daarnaast heeft hij geen natuurlijke vijanden in het Waddengebied. Er zijn bijvoorbeeld geen vogels die hem kunnen openen. Gelukkig is de Japanse oester niet alleen lastig, maar ook erg lekker. En het handmatig rapen van de Japanse oester kan een mooie extra activiteit zijn van kleinschalige, natuurgerichte Wadvissers. Daarom zetten vissers zich samen met Waddengoud en natuurorganisaties in voor een proef tot beroepsmatig Oesterrapen. Vanwege de superieure kwaliteit van deze Waddenoesters en de duurzame methode van het rapen verdienen deze Oesters nu al het predicaat Waddengoud.
Meromar Seafoods B.V. levert deze unieke Waddenoesters in diverse soorten en maten.

Er zijn verschillende verpakkingen voor diverse variaties van dit product mogelijk.

Voor meer informatie over dit overheerlijke product, verpakking of aankoop: info@meromar.nl