Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat doe je als je op de kermis in een spookhuis zó bang wordt dat je niet meer verder durft te lopen?

Kun je iemand te hulp roepen of kun je nog terug.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
1.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat gebeurt volgensmij alleen maar bij kleine kinderen die niet zonder begeleider mogen.
De begeleider zal ervoor zorgen dat het kind eruit komt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou.. ik wil nooit in een spook huis omdat ik bang ben bang te worden en als je er dan in bent word je helemaal nergens bang van maar van het idee dat je mogenlijk bang gaat worden, wordt je ook al heel erg bang. dus dan zou het heel goed kunnen dat je niet verder durft omdat je bang bent bang te worden (dan ben je dus al bang, maar dan ben je bang dat je nog banger wordt..)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals wow zegt, dat gebeurd alleen bij hele kleine kinderen :P

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De beste oplossing is overschakelen naar je ratio. Dit doe je als volgt. Bedenk: ok, ik voel me nu angstig en ga waarschijnlijk schrikken maar miljoenen mensen gaan een spookhuis in en komen er gezond weer uit. Je schrikt dus alleen wat, maar dit doet je lichamelijk geen kwaad. Dit kan mijn lichaam best aan.

Als je doorloopt dan 'leert' je lichaam dat jij over je angst heen kan komen, en dat spanning ook weer wegebt.

Als je stopt en teruggaat dan wordt de angst voor een spookhuis voortaan groter.

Als je meer over deze techniek wilt weten of vaker last hebt van angstklachten dan kun je zoeken op RET of het boek lezen 'Gezond verstand als therapie'
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Met iemand meelopen. Ook al is het een vreemde, aanspreken. Het is een spookhuis, dus het is niet raar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je in zo'n geval beter "Brand" kunt roepen (is vaak niet in een spookhuis aanwezig) dan "Help" wat toch al snel gedaan word als iemand help roept.. en meestal bij loopspookhuizen loopt er regelmatig personeel met een groep mee om de boel in de gaten te houden, en hangen er veelal camera's.. Maar als je van te voren weet dat je bang bent: doe het gewoon niet ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is en blijft toch allemaal nep. Meestal zit je in een karretje en hoef je niet zelf te lopen. Je ogen dicht doen en dan is het zo voorbij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Terug lopen of doorrennen ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon rustig tegen degene met wie je bent aangeven dat je echt bang bent en het jou allemaal even teveel word.. Dan zou diegene wel even met je meelopen of je geruststellen..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding