Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je vanaf zutphen de hele ijssel stroomafwaards afkanoën zonder enige opstakels en hoelang zou dat ongeveer duren?

None

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
504

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ik weet niet een 100% antwoord op je vraag, maar zelf ben ik met mijn ouders met de kano (of kajak, weet zelf niet wat het verschil is, in ieder geval ieder zijn eigen 'boot' ;-)) van Deventer naar Veessen gegaan. Dit is geloof ik ongeveer 25 kilometer. Het is idd stroomafwaarts, maar omdat we elke keer tussen de kribben moesten afwijken om boten te ontwijken, was het nog best zwaar voor de armen. Wij hebben er gewoon een dag van gemaakt, met picknicken aan de kant en zwemmen tussendoor. Kon makkelijk. Wij waren zelf met twee volwassenen en twee kinderen van +/-12jaar oud, maar wel goed geoefend (niet professioneel hoor) in kanoën. Als je zelf wat beter bent in kanoën kun je volgens mij best in één dag meer kilometers maken, bijvoorbeeld vanaf Zutphen naar Zwolle.
Mooie route in ieder geval!

Toegevoegd na 4 minuten:
Oh ja, tussen Deventer (waar we instapten in ieder geval) en Veessen zijn er geen obstakels als sluizen ofzo, volgens mij niet tot aan Zwolle. Daar is de Spooldersluis, als je verder de IJssel af wilt naar Kampen.

"Rechteroever bij kilometerraai 980, Zwolle, gemeentelijke jachthaven Katerveer.
Na Zwolle kan gekozen worden voor de terugweg via het Zwarte Water, of een voortzetting over de IJssel naar Kampen. In beide gevallen kan hiervoor de beschrijving van route 4 gebruikt worden. In het eerste geval vanaf de Spooldersluis tegengesteld, in het 2e geval vanaf de Spooldersluis met de route mee."
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding