Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb net nieuwe fietbanden op mijn fiet gelegd, als ik nu aan mijn wiel draai zit er een 'knik' in de band, zijn er trucjes om deze recht te leggen?

Mijn velg is recht, het is echt de band die ik niet recht heb opliggen, maar ik vind het uiterst moeilijk deze recht te leggen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aha een fietband op je fiet :p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen fuutband? ;-) als ie fluit is het een andere soort
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
als ik een fietsband ga vernieuwen dan pomp ik hem eerst even op zodat hij goed in de buitenband ligt en danpas ga ik de buitenband in de velg doen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (5)

Het werkt om de binnenband half-hard in de velg te leggen zodat je hem goed kan verspreiden, de buitenband er dan weer omheen en langzaam oppompen zodat de band goed de kans krijgt om te verdelen, en zo de buitenband niet naar buiten drukt (als dit het probleem is).
Heb vaak hetzelfde gehad, kan heel frustrerend zijn :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je had ook fietsbanden moeten kopen, geen fietbanden ;)

Nu zonder dollen. De buitenband los maken, het ventiel nog niet vastzetten met het ringetje en dan met handen de buitenband er overheen leggen. Voordat je gaat pompen nog even met je handen over de band om het glad te strijken en dan zou het probleem verholpen moeten zijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
En een heel klein beetje lucht in de band pompen voordat je de buitenband er overheen legt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker! Ik heb het tegenwoordig ook steeds vaker.
Het komt gewoon omdat die nieuwe banden veel stugger zijn dan vroeger.
Je kan met afwasmiddel, of met wd40 tussen de binnen en buitenband spuiten.
Zorg dat als je dit doet, je band niet helemaal hard is.
Kneed vervolgens je band op verschillende manieren.
Zelf lukte het mij niet de band recht te krijgen, dus ben ik uiteindelijk toch naar de fietsenmaker moeten gaan.
Deze was er binnen 5min al mee klaar terwijl na 2,5u proberen nog geen resultaat had.
Je moet dus wel wat ervaring ervoor hebben.
Succes ermee!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik doe het altijd op de volgende manier :
Ga achter de fiets staan en knijp in de achterband en met de andere hand draai je het wiel rond .
Pomp de band half op en druk de band zijwaarts .
Eerst de ene kant en dan de andere kant .

Toegevoegd na 56 seconden:
En dan kun je de band helemaal oppompen .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vul de binnenband met een weinig lucht om de band soepel in de buitenband te krijgen.
Begin bij het ventiel om de buitenband om de velg te monteren.
Als de buitenband om de velg zit kunt u deze in juiste positie krijgen door rondom met klapjes met de zijkant van uw hand te geven.
Als alles goed gegaan is ziet u aan de beide zijkanten van uw buitenband dat deze gelijkmatig om de velg zit.
U kunt nu uw band op de juiste spanning pompen.......
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: