Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe heet iemand waar je heen gaat om je spieren sterker te maken, zonder dat er een medisch belang voor is?

Een fysiotherapeut bezoek je als je klachten hebt, hij zorgt er dan voor dat de klachten verholpen worden (door bijv. het sterker maken van spieren), maar hoe heet iemand waar je heen gaat om je spieren sterker te maken, zonder dat er een medisch belang voor is?

Ik wil namelijk iemand naar mij laten kijken, die dan bepaald welke oefeningen ik moet doen om een betere spiermassa te krijgen. Daarvoor ga je niet naar de dokter (die heeft niet veel verstand van die oefeningen neem ik aan), en de fysiotherapeut is er ook niet voor bedoeld.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik wil niet naar een sportschool, omdat ze daar allerlei tips zullen geven die alleen uitvoerbaar zijn met attributen van de sportschool. Ik wil thuis goed afgerichte oefeningen doen...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
1.1K
Kimath
13 jaar geleden
Ik ga 1 keer in de weel naar de sportschool, en heb daar gevraagd om een schema met oefeningen voor thuis, zodat ik die ook af en toe kan doen. Maakten ze zo voor mij, ik heb aangegeven dat ik alleen zo'n bal en halters heb.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar ik wil helemaal niet naar sportschool, jij komt er 1x p/w ik niet;)
Kimath
13 jaar geleden
Ik wilde even aangeven dat de mensen daar ook tips kunnen geven voor dingen die je thuis kan doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet ik dan gwn langsgaan? Kan me er niks bij voorstellen;p

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Ik zou als ik jou was gewoon een sportschool inlopen en een fitniss instructuur vragen naar wat informatie. Deze zijn er ook voor naar school geweest en weten precies met welke oefeningen je welke spiergroepen traint.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar ik wil het het liefst gewoon thuis trainen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan ook! Je kan bijvoorbeeld informeren welke oefeningen je thuis kan doen. (Misschien is het makelijk dat je in het begin nog niet verteld dat je niet van plan bent daar niet te gaan sporten maar je gewoon alvast wat informatie in komt winnen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon langsgaan dan:P? Kan me er niks bij voorstellen om dat zomaar te doen;p
In een goede sportschool werken mensen die hiervoor geleerd hebben. Daar kan je dus terecht als je, je spieren sterker wilt maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wil thuis trainen, ik denk niet dat een (commercieele) sportschool me daarvoor wil helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan kan de wii fit een oplossing zijn. Heb hem ook gebruikt en het werkt echt goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar dan word er niet naar specifieke spieren gekeken;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan specefiek trainenen op spieren met de wii. (Buik, rug, middel enz)
Een sportinstructeur is het woord,dat bij me opkomt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar kan ik die vinden?
Je wilt je spieren sterker maken maar geen attributen gebruiken. Dan kun je op youtube een hoop filmpjes vinden van oefeningen die je waar dan ook kan doen.

Zonder gewichten en op basis van je lichaamsgewicht zijn er zoveel oefeningen te doen, dat wil je niet weten.
Voor massa zul je hooguit wat meer gewicht op je moeten nemen zoals een rugzak of zo. Voor sterker maken hoef je de oefeningen langzaam maar wel correct uit te voeren.

Ik doe het zelf ook thuis als ik geen zin heb om naar de sportschool te gaan

Succes en als je meer vragen hebt hoor ik het wel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar ik wil persoonlijke, op mij afgerichte training volgen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mag ik dan weten hoe je dat opvat. Hoe had je in je gedachten hoe een en ander zou lopen. Want je kunt wel een persoonlijk trainer nemen die die dingen van youtube voordoet en oplet maar dat zal wel wat kosten denk ik Ik denk dat je beter een maatje kunt nemen en zelf de dingen doen. Wat voor lichaamsbouw heb je? je hebt namelijk drie typen
een personal trainer denk ik, of gewoon sportinstructeur
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding