Als mijn zoontje pas op zijn tiende op voetbal gaat, heeft hij dan een zware achterstand?
Hij is nu acht, en wil graag op voetbal. Hij zit nu op een andere sport, van mij moet hij daar nog een poosje mee doorgaan. Bovendien is het voetballen praktisch gezien lastig ivm halen en brengen. Mijn man is van mening dat ons kind eerder moet beginnen met voetbal, anders zou hij nooit in zijn team goed opgenomen worden vanwege de achterstand. Wie heeft hier ervaring mee of iets zinnigs hierover te zeggen? Ik twijfel.
Toegevoegd na 57 minuten:
Ik bedoel natuurlijk niet dat hij een prof moet worden - Ik wil gewoon niet dat zijn "agenda" overvol zit met twee extra keren sport. Ikzelf vind het halen en brengen ook erg moeilijk te combineren met mijn baan en overige activiteiten- dochter zit ook op dansen e.d. Maar bekend van voetbal is dat velen op hun vijfde of zesde beginnen! Dus als je op je tiende aansluit, blijf je dan eeuwig het kneusje? Hij is trouwens een sportief mannetje en oefent veel op straat. Zou toch een pluspunt moeten zijn.
Je zou hem kunnen laten kiezen tussen de twee sporten, mits het natuurlijk haalbaar is qua brengen en halen i.v.m. je werk.
Ik vind dat het het belangrijkste is dat een kind de sport doet, die hij/zij leuk vindt.
En gezien onderstaande reacties hoef je je niet te laten leiden door het feit dat hij achterstand zou oplopen door wat later te beginnen met voetballen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.