Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel g-krachten levert de kermis attractie Fun Factory (Kroon) ?

je voelt echt een enorme spanning op je lichaam..

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Sport
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Ik heb het even proberen op te zoeken voor je, bij de fabrikant van het masjien kun je zelfs een brochure downloaden, maar wat je wilt weten staat er niet in.
De slinger is 40 meter lang. Als je de snelheid weet op het laagste punt kun je zo de versnelling uitrekenen. Maar die weten we dus niet.
Als het extreem aanvoelde zal het 3-4 G geweest zijn.
De meest heftige achtbanen hebben soms heel kort 5 G, maar dat is voor sommigen al niet meer verantwoord.
AWM
15 jaar geleden
Ik heb dit attractie in Leiden eens geprobeerd, en is het enige attractie die ik dit jaar in Tilburg heb overgeslagen. Het zal ongeveer 4,5 G zijn. In combinatie met de korte snelle draai die de gondel maakt ervaar ik dit als zeer onaangenaam ( vooral als je in zo'n oneindige spin terrecht komt.) De Booster heeft ook een hoog aantal G, maar ervaar ik als plezierig omdat de draai een straal van +- 20 meter heeft.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk als je er niet op getraind bent, je teveel G krachten niet zal overleven !
En zal een atraktie niet prettig zijn als je te veel G krachten op je lichaam krijgen zal ....

Er zal vast wel een wettelijke bepaling zijn voor atrakties op de kermis enof pret parken !!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing