Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik moet met gym rondje molen doen,maar heb een conditie van niks wat kan ik doen

Ik sport veel, maar als het op hardlopen aan komt heb ik echt een conditie van niks,skeeleren houd ik ook lang uit maar hardlopen echt niet! en 9 mei moeten we rondje molen en dat moet binnen 20 min. en vorig jaar is me dat net aan niet gelukt maar de 1e keer dit jaar is het me niet gelukt en kreeg ik een 4..maar ik wil nu echt een beter cijfer maar dat heeft nog een reden,mijn nieuwe gymleraar is best wel leuk :$

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De reden waarom ik altijd een hekel aan gym had. Zulke cijfers krijgen waar je zelf niet zo snel iets aan kunt doen en te maken heeft met je eigen manier van leven (bijv. buiten school om sporten enz.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1/2 uur van te voren PURE chocolade eten helpt echt! je krijgt flink wat energie binnen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
He dat herken ik. Ik kan 2 uur lang voluit zumba en daarna bodyjam doen en houd dat goed vol. Prima conditie. Maar als ik hard moet lopen is het niks. Ook traplopen lijk ik wel een old wief. (hoewel dat ben ik ook kwa leeftijd)
Ik denk dat het komt omdat ik hardlopen niet leuk vind en traplopen ook niet. Misschien is dat bij jou ook. Ik heb er zon hekel aan dat ik t niet eens over heb voor een leuke gymleraar (van mijn leeftijd) misschien als ie eerst zumba en bodyjam doet

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Hoe lang is een rondje molen? Als ik hier rond de molen zou moeten rennen ben ik in een halve minuut klaar...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ehmm 2 km ofzo iets meer,is best lang hoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of minder ik heb echt geen idee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
grappig
Hardlopen is iets waar je voor jezelf een beetje gevoel bij moet krijgen voor tempo. Als je wel kunt skeeleren, maar niet lopen ga je wellicht een beetje te hard van start, waardoor je jezelf kapot loopt en vervolgens je tempo heel erg laat inzakken.

Wellicht dat je bij het skeeleren lang niet zo veel inspanning levert en het dus langer vol houdt (gaat al snel vlotter dan hardlopen) Daardoor kun je je verkijken op je loopritme.

Ga na wat de afstand is op dat rondje molen en probeer vervolgens deze afstand te lopen in een constant tempo op een baan, zodat je elke rondje je snelheid kan controleren en aanpassen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is mooi het is nu vakantie en kan je nu gaan oefenen. alhoewel het beter is dat je paar weken van te voren traint.Probeer vooral constant te lopen. Niet versnellen en dan weer langzaam (dus laat je ook niet inpakken door medeleerlingen, die sneller gaan) Verder aan goede voeding voldoen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In aanvulling op het eerste antwoord: Het is te kort tijd om je conditie te verbeteren. Wat je wel kunt doen is leren aanvoelen wat voor jou een prettig looptempo is. Dat is een tempo dat je lang vol kunt houden. Dan lijkt het inderdaad of je heel langzaam begint, maar het levert je uiteindelijk wel een snellere tijd op.
Ga eerst eens 2000m rennen, begin langzaam en kijk in welk tempo je dat volhoudt. Drie dagen later loop je 2000m en weer drie dagen later loop je weer 2000m. Doe dit i.p.v. skeeleren of andere sporten, want anders raak je echt overtraind. Daarna moet je niet meer rennen, want je moet een paar dagen herstellen voor je voor punt moet rennen. Je moet ervaring krijgen met hardlopen, zodat je in je geheugen het ideale tempo opslaat.
Wat gaan je ouders van je extra inspanningen denken? Dat moet wel een héél leuke gymleraar zijn ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snel beginnen met het start-to-run hardloopschema van Evy (zie linkje)! Helemaal leuk, met een gezellig begeleidend muziekje kun je in 27 lessen 5 km hardlopen. Dat ga je voor 9 mei uiteraard niet halen, maar je kunt een poging wagen!

Succes!
Ps hoeveel km is het rondje molen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding