Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is beter boksen of kickboksen.??

Wat is nou eigenlijk beter..? Kwa verdediging en aanvallen..

Bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
14.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

kickboksen is niet echt voor watjes
boksen is ook leuk
wat jij leuk vind moet je kiezen!
ik zou zelf voor kickboksen kiezen, want daar heb je iemand sneller mee knock out geslagen bijv. als je ruzie hebt!

oke veel succes

Toegevoegd na 56 seconden:
mara ik bedoel ook niet dat je ruzie moet gaan zoeken, maar het gaat allemaal wel wat aan harder aan toe

kijk een sop youtube!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zit op thaiboks( kickboks met Thaise stijl) en ik vind het heel leuk want je verbrand meer als je trap train je ook je buikspieren enz. Ik raad aan kickboks, mijn mening is dat ik boksen saai vind.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet zelf kiezen als jij denkt dat je met je handen beter kan slaan dan dat je iemand schopt zou ik boksen kiezen maar als je denkt ja ik kan wel snel en krachtig iemand schoppen zou ik kickboksen ik zelf ging boksen een jaar was wel leuk is ook wel zwaar en is ook goed om op te bouwen eerst boksen dan kick boks zodat je de zware training een beetje gewend raakt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als ik jou was zou ik voor kickboksen gaan want daarbij gebruik je je armen en benen en niet alleen je armen zoals bij boksen dus ben je meer allround
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voordelen van kickboksen zijn dat je een bredere keuze hebt in aanvallen en verdedigen. Je traint ook lenigheid in je benen dat is gezond voor je lichaam.

Boksers hebben een veel betere dekking dan kickbokser. Als een bokser tegenover een kickbokser staat prikt de bokser zo door zijn verdediging heen. Een goed getrainde kickbokser laat het natuurlijk niet zo ver komen en geeft vooral front en lowkicks. Wat nou precies het beste is, dat is voor iedereen anders. Wanneer je hard en snel kunt slaan kan je beter gaan boksen. Vind je trappen leuk, en kan je het wel snel zou je kunnen kickboksen. Voor de meeste vechter die eerst karate/taekwondo hebben gedaan is kickboksen een mooi vervolg. Kwa beginner zou ik zeggen; Ga eerst eens boksen. Wanneer je dekking goed is en je reactievormogen overstappen naar eventueel kickboksen.

Kwa verdediging is kickboksen beter omdat je bij kickboksen armen en benen gebruikt, dus je leert ook armen en beenaanvallen te blokken.

Kwa aanval is boksen het beste. Boksers slaan harder en sneller dan kickboksers. Door een bokser word je veel sneller k.o. geslagen dan door een kickbokser.

Deze 2 verschillen liggen natuurlijk erg dicht bij elkaar. Een kickbokser kan wel degelijk ook hard slaan.

Wil jij met je tegenstander ''spelen'' dan raad ik kickboks aan. Ben je meer van het directe dan is boksen het beste.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij boksen leer je alleen verdedigen op het boven lichaam en leer je ook alleen aanvallen met je armen.

Bij kickboxen leer je verdedigen met je hele lichaam en ook aanvallen met je hele lichaam.

Ik zelf doe aan thaiboxen en vind het echt super. Dus als je voor de verdediging en aanvallen gaat zou ik voor kickboxen kiezen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding