Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik nou nog aan capoeira doen?

Ik ben 17 jaar.
Ik wil wat gaan doen, namelijk een vechtsport. Capoeira lijkt me echt superleuk maar heb er geen ervaring mee. Is het dan wel mogelijk op het op deze leeftijd te doen? Of is dat niet verstandig??

Misschien een domme vraag maar wil het zeker weten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
Kimath
13 jaar geleden
Gewoon voor gaan! Doe wat proeflessen en kijk hoe de groep is.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (5)

Ik ben op mijn 18e (als meisje) nog begonnen aan karate. Het kan dus!
Zoek een groep in je omgeving waarbij je je op je gemak voelt, neem een proefles, of kijk een keertje mee.
Je wordt in een groep geplaatst die bij je niveau past in veel gevallen, dus komt helemaal goed!
Leuk juist, dat je daar aan wilt beginnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, kan prima. Je bent zeker niet te oud, als dat je vrees is. Je zult zien, dat de leeftijdsvariatie, ook bij de beginners, groot is.

Ben zelf onlangs weer begonnen met karate. Was 15 jaar geleden dat ik ermee gestopt was. Ben lang niet de oudste van de groep. Zelfde zal voor capoeira gelden.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
die vecht_en_dans sport komt uit brasilie dat wist je denkik al,, maar tuurlijk kan dat nog, ik heb op tv mensen aan die sport zien doen van wel 35!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
van wel 35 !
alsof dat iets raars is ik ken mensen die op hun 40e zijn begonnen met zulke sporten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Joh, 35, dat zijn toch al halve bejaarden? ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha bijna ja
luister je bent nooit te oud om te beginnen met een MA en het is absoluut niet niet verstandig want alle vaardigheden en dingen die je moet kunnen voor deze MA leer je daar en mischien ben je zelfs wel een van de jongste daar want bij een aantal clubs moet je zelfs minimaal 14 of 18 zijn. Het is naturlijk handig om een beetje lenig te zijn maar ook dat leren ze je bij capoeira dus gewoon doen joh is echt leuk !!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha okee mooi :) en lenigheid is geen probleem :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als lenigheid het probleem niet is wat bij de meeste mensen is als ze eronder gaan zie ik helemaal geen probleem voor je want capoeira gaat grotendeels om lenigheid en ritmegevoel
Capoeira is eigenlijk, nou bijna dan, voor alle leeftijden zou ik zeggen, tis dat baby's nog geen controle hebben en de hele ouderen onder ons ook minder flexibel zijn.

Ennuh...domme vragen bestaan niet ;-)

Kijk hier maar eens.
http://www.youtube.com/watch?v=Fh9TA6KEapU

http://www.youtube.com/watch?v=3FtmM4iTALE

Je bent nooit te oud of te jong om te beginnen hoor. Heel veel plezier!

http://grupo.capoeirabrasil.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=4&Itemid=6
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: