Welke duursport kan ik beoefenen in plaats van hardlopen, door last van mijn schenen?
Ik was vroeger fanatiek hardloper, maar ik heb eervorige zomer mijn enkelbanden gescheurd. Na een langzame revalidatie van een half jaar weer gepoogd hard te gaan lopen.
Resultaat was overbelasting van mijn schenen en kuiten. Daarnaast houd ik het ook lang vol tijdens uitgaan wat ik 2x in de week deed in deze periode (urenlang dansend en springend, verdoofd van de alcohol me benen nog verder belasten)
Nu heb ik na professionele hulp toch langzaam aan weer wat kilometers kunnen hardlopen maar het gebeurd nog wel eens als ik een lange dag loop of een avond uitga dat ik er weer een paar dagen last van heb.
Welke duursport kan mijn hardlopen vervangen? Ik wil graag mijn benen aansterken zonder de impact op mijn benen die hardlopen met zich mee brengt? Ik zit te denken aan skeeleren, is dit een goeie vervanger? Andere suggesties zijn meer dan welkom!
Toegevoegd na 38 minuten:
TWEE VEREISTEN:
-Buiten sport of zaalsport, geen fitnessapparaat ofzo.
-Ik wil weer gaan hardlopen, dus het moet ten goede komen van mijn benen.. en dan ook het liefst enkels, schenen en kuiten.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.