Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

jazeker! ik kon op mijn manier zwemmen toen ik 7 jaar was zonder ooit zwemles te hebben gehad.
We noemden dat "hondjezwemmen"omdat we net als een hond gingen watertrappelen om boven te blijven.
Pas veel later kreeg ik zwemles maar was toen al veel in het diepe geweest,vooral van de lage duikplank en daarna meteen richting trap.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ja dat kan zeker.
Maar het zal wel wat meer tijd in beslag nemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat kan maar neem iemand mee die wel kan zwemmen want je hebt kans dat je kan verdrinken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan vist de badmeester je er wel uit als je koppie onder gaat. Als jij in je eentje in een of ander buitenwater gaat oefenen, is dat niet zo slim.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee want bij zwemles dan begin je met de basics en er is een juf/meester die een oogje in het zeil houd
Van wie had de eerste zwemmer het anders moeten leren.
Maar zelf telkens opnieuw het wiel uitvinden is natuurlijk ook niet handig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan, als je doel is om boven water te kunnen blijven, kun je lekker zelf gaan oefenen. Je voelt dan vanzelf wel wat werkt voor jou. Kleine kinderen die je lekker laat poedelen in het water, leren ook al om boven water te blijven voordat ze echt een nette zwemslag kunnen maken.
Als je echt een zwemdiploma wil halen, is het goed om les te nemen, want dan kun je gerichte aanwijzingen krijgen over hoe je de slag moet maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, leer het net zoals het kinderen geleerd wordt.
Begin met de basis: watergewenning, zorg dat je je prettig/veilig voelt in het water. Dus ga eerst een beetje rond dobberen in het gedeelte waar je gemakkelijk bij de bodem kan met je voeten.
Dan ga je leren drijven op je rug, daarna het drijven op je buik.
Dan ga je verder met de schoolslag en het zwemmen op de rug.
Belangrijk is dat de techniek goed is, anders kost het veel energie om maar heel weinig vooruit te komen, dit werkt erg demotiverend en is niet leuk om te doen.
Ook belangrijk is dat je pas met de volgende stap begint als de stap daarvoor perfect is afgerond, anders schiet het niet op.
Als je de slagen goed beheerst kun je verder gaan met duiken vanaf de kant en een stukje onder water zwemmen.
Later eventueel nog duiken van het startblok/duikplank.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan, maar het is niet aan te reden. Je kan verdrinken, dus in ieder geval iemand meenemen.
Maar het beste is toch zwemles nemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding