Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik lees hier dat bij een voetbalwedstrijd tussen Ajax en Feijenoord in het ArenA geen Feijenoord supporters mogen zijn?

Hoelang is deze regel al zo? En wat houdt die regel precies in? Dat alleen supporters van de voetbalclub van het stadion mogen komen, dus Ajax-supporters bij ArenA en Fijenoorders bij de Kuip?

En hoe lang duurt dit verbod?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit is ingevoerd naar aanleiding van een wedstrijd Ajaks - Feyenoord op 15-2-2009.

Na wat waarschuwingen dat er bij nieuwe ongeregeldheden een verbod zou gaan gelden, is dit ingevoerd na een voor de klassieker erg rustige wedstrijd onder supporters, naar aanleiding van het roepen van leuzen na de wedstrijd.

Hoewel dit verbod in principe alleen gold voor de eredivisie, werd het een en ander nogmaals besproken rondom de KNVB-beker finale van vorige voetbalseizoen.

Omdat ajaks het niet voor elkaar kon krijgen het grote aantal supporters veilig naar Rotterdam te vervoeren is er toen gekozen voor twee wedstrijden.

Het verbod is in principe ingesteld op een periode van 5 jaar, waarvan 3 jaar voorwaardelijk. Kortom na 2 jaar zou er gekeken worden of het verbod gehandhaaft blijft.
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit klopt, de regel is er niet ál te lang, volgens mij een half jaar als ik het niet mis heb. Het klopt dat alleen Ajax supporters bij de stadion Arena binnen mogen en alleen Feijenoord supporters bij de Kuip. De regel is er omdat er altijd rellen uitbraken als Ajax of Feijenoord won (althans, vroeger toen dit de top-clubs waren van Nederlands, maar tegenwoordig is Feijenoord wat minder) en daardoor had je allemaal nare situaties. Om dit te voorkomen is deze bod ingelast. Het helpt wel, fijn is het niet, maar ik denk dat dit nog wel een tijdje zal blijven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding