Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie wordt de nieuwe trainer van Ajax?

Voor mij een belangrijke vraag hoor! ;)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Voetbal
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ik denk dat ze er eerst een interim opzetten, of een duo zoals bv Frank de Boer samen met Danny Blind.
De training begint nl al weer midden juni, en de meeste trainers zitten nu nog in hun competitie. (uitzonderingen daargelaten, zoals Frank Rijkaard). Het zou mij niet verbazen als Co Adriaanse weer trainer zou worden van Ajax, helemaal nu het oude bestuur van weleer bijna volledig weg is. Maar ook Adriaanse is momenteel nog bezig met Salzburg om het kampioenschap, en heeft al aangegeven eerst van een vakantie te willen genieten....

Toegevoegd op 17-05-2009 13:46:37
Overigens heeft Ronald Koeman onlangs op televisie ook aangegeven niet onwelwillend tegenover een terugkeer naar Ajax te staan. Zou ook nog een kandidaat kunnen zijn...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Ik denk dat Johan Cruijff het nog eens zal proberen... Niemand die dat verwacht, maar let maar op... de wonderen zijn de wereld nog niet uit...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Sollied.
Vanmiddag bekerwinnaar met Heerenveen, volgend seizoen naar Ajax. Mark my words.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Michael Laudrup
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Frank Rijkaard
Robert Maaskant
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Co Adriaanse.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deze vraag kan ik helaas niet beantwoorden omdat ik geen inside informatie binnen de club Ajax heb. Ik denk dat Co Adriaanse een belangrijke kandidaat is. Ondanks dat hij heeft aangegeven dat hij het niet zal worden. Steve McClaren zou een andere kandidaat kunnen zijn. Ook was er nog een roddel dat Arsene Wenger bij Arsenal zou worden ontslagen wegens tegenvallende resultaten en dat hij intresse had in de trainerschap van de Amsterdammers. Outsider is Ronald Koeman, de laatste trainer die resultaten boekte bij Ajax. Desondanks denk ik dat de beleidsbepalers hem niet zouden aanstellen omdat hij vaak veel kritiek krijgt. Aangezien veel Nederlandse toptrainers ergens anders vast liggen en Ajax voor buitenlandse trainers inmiddels niet meer zo'n grote naam is denk ik dat er ook een niet gevestigde naam trainer zou kunnen worden. Ondanks de negatieve ervaringen met MvB denk ik dat een duo de Boer, Kluivert een optie zou kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Co Adriaanse zou een perfecte kandidaat zijn, maar die heeft al afgezegd (maar ja, Louis van Gaal zou ook niet naar Bayern gaan, dus je weet het nooit).

De Arsene Wenger theorie heb ik ook gehoord. Zou wel een mooie stunt zijn, als ze dat redden...

Ik denk eigenlijk dat Ronald Koeman gevraagd gaat worden. Ajax heeft al de nodige afzeggingen gehad, dus de Short-list wordt steeds korter...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Koos Alberts, deze loopt iig niet weg...

Nee zon der gein, ik heb eerlijk waar geen idee... :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ronald Koeman wordt het sowieso niet, hij is al naar AZ (zie bron)

Rijkaard en Co Adriaanse worden het waarschijnlijk ook niet. Ook Olsen en Laudrup zijn al geen opties meer.

Misschien neemt Ajax Foppe de Haan wel. Hij heeft al bewezen een prima trainer te zijn en houdt van discipline, waar de spelers van Ajax om gevraagd hebben. (zie bron 2)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
John van het Schip. Zo is Louis van Gaal ook begonnen. Leo Beenhakker vertrok onverwachts en Louis mocht het overnemen. Bleek een geweldige trainer, zo niet de meest succesvolle trainer van Nederland (op Guus Hiddink na). Misschien lukt het Johnny Il Bello ook.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het zal wel weer een grote verassing worden, daarom denk ik Tsjeu La-Ling
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing