Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Was dat spaanse doelpunt echt buitenspel?

Ik was net in de keuken, hoorde het alleen de verslaggever zeggen. Was het echt zo of maakte hij dat ervan?

Toegevoegd na 3 minuten:
Zo niet, waarom zegt hij dat dan? -_-

Toegevoegd na 11 uur:
Ok, het gaat om de WK finale 2010.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Voetbal
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (15)

Nee, het was geen buitenspel.
14 jaar geleden
nee, geen buitenspel en Spanje is verdiend wereldkampioen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee het doelpunt niet,maar de situatie daarvoor wel.
En dat zag de arbitrage over het hoofd.
Vandaar dat de Nederlandse spelers zo tekeer gingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nederland heeft prachtig verdedigd maar was vanavond aanvallend minder sterk .

Spanje heeft meer keren de kans gegrepen om te proberen te scoren. Eén van die kansen gaf de hoofdprijs.

Het Spaanse winnende schot werd niet vanuit buitenspel positie genomen .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het was buitenspel want dat zei de referee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is net geanalyseerd bij voetbal internationaal.
Dit was geen buitenspel en daarvoor in dezelfde actie ook niet.
Dus is Spanje verdiend wereld kampioen!
En Nederland verdiend 2e.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik was er ook van overtuigd dat de situatie voorafgaand aan het doelpunt buitenspel was.
Ik heb het doelpunt nu op mijn gemak nog enkele malen afgespeeld en er is ABSOLUUT totaal GEEN sprake van buitenspel, helaas, Spanje heeft verdiend gewonnen.

Mocht je het zelf nog even goed willen nakijken:
http://nos.nl/wk2010/gemist/
Even doorscrollen tot helemaal onderaan, laatste wedstrijd, klik op 2e helft, spoel direct door tot ongeveer aan het einde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat er juist vooraf ging was buitenspel, het doelpunt was niet buitenspel. Is 100%geldig.

Iedereen keek uit naar de finale (de Hollanders werden bijna zot, ze gingen zelfs "aftellen" op de nederlandse televisie)

Amai en wat kregen we... ? Een heel saai Holland! Geen actie, geen sensatie, saai voetbal...

Amai daar zou ik geen 1000 euro voor willen betalen, afgang nederlands elftal!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het doelpunt was geen buitenspel.
Maar daarvoor waren twee situaties door de scheids fout beoordeelt. Deze zorgen er wel voor dat Spanje dus kan scoren.

A) een meer dan duidelijke hoekschop
B) de eerste trap was buitenspel en dus had er gefloten moeten worden. Dan was er niet gescoord
C) De scheids was niet echt voor Nederland. Hij heeft in gelijke gevallen wel of geen geel getrokken. (alhoewel De jong ook direct rood had kunnen krijgen)

MAAR: het is een spel en met menselijk beoordelen. EN een miljardenindustrie onder Keizer heerser Blatter.
Wat is eerlijk?

Gewoon doorgaan en accepeteren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zet onderstaande video stil op 1:06.

Bij de eerste bal waren de spelers op 1 lijn. Op 1 lijn is geen buitenspel. Gedurende de gehele situatie is er dus geen sprake van buitenspel geweest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee no nein
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee,het was een goal en ook en mooi goal
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee het was geen buitenspel maar wat er aan vooraf ging was wel buitenspel waardoor eigenlijk al gevlagd had moeten worden.

Daarnaast was deze goal nooit zo gevallen als de scheidsrechter ons gewoon die corner had gegeven. Wat duidelijk een corner was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De NOS is goed in het analyseren van spelmomenten. Dit keer waren de beelden uit het buitenland. Toch had de NOS direkt na afloop in de nabeschouwing het beeld kunnen vertragen. Ik kan met mijn DVD-recorder het beeld stilzetten en zeer langzaam terug- en vooruit spoelen. Als ik het kan, moet de NOS dat ook kunnen. Bij normale beeldsnelheid kan het geleken hebben op buitenspel, omdat de Spanjaard met een snelle start sprintte. Maar als je goed kijkt, is er totaal geen sprake van buitenspel op het moment van afspelen. Bovendien bereikte de bal in eerste instantie de Spanjaard niet. Stel, als het wel buitenspel was, had de scheidsrechter dan moeten fluiten? Ik denk van niet. De bal kwam niet bij de Spanjaard. Even later kreeg diezelfde Spanjaard de bal wel, maar de situatie was inmiddels gewijzigd. Hij joeg de bal als een Jason Macintyre in de touwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat was zeker geen buitenspel. Maar Nederland had wel een corner moeten krijgen, maar Spanje mocht de bal toen uitnemen. Bij de aanval die daar op volgde werd er gescoord. Het Nederlandse team was boos omdat zij geen corner kregen terwijl het SUPER duidelijk was! Spanje is zeker een goed team, maar ik vind dat de scheidsrechter te veel gele kaarten gaf en die rode sloeg nergens op. Dus of Spanje eerlijk heeft gewonnen? Maar zij verdienen het denk ik net zo veel als Nederland.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing