Is het gepast om iemand langdurig in lager elftal in te delen vanwege gebruik van snus?
Hij was een week geschorst en hij moet nu een team lager spelen. Onduidelijk is voor hoe lang. Er is gesproken over 1 maand, maar ook tot na de winterstop. Ik vind het eigelijk een wat overdreven reactie . Hoe erg is het dat hij snus heeft gebruikt. Hij wordt nu behandeld als een drugsverslaafde. Hij is overigens niet de enige die het gebruikt . Maar doordat hij is verraden door een ander teamlid is hij als enige weggestuurd. Hij was er wel eerder twee keer op aangesproken. Wat zeker geen goede zaak is. Hij heeft hier ook spijt van en dit ook gezegd tegen de trainer. En hij heeft afgesproken te stoppen met snus. Hij ziet ook in dat het echt heel slecht voor je is. Maar vraag blijft is de reactie overdreven ? Spelers mogen immers wel roken. Het wordt in de voetbalwereld vaker gebruikt binnen clubs. Ook professioneel. De trainer zegt streng te moeten zijn ook naar anderen om een statement te maken.
Hoe erg is het dat hij snus heeft gebruikt ? Als het gelijk is aan sigaretten gebruik denk ik niet dat je iemand daarvoor zo lang mag en kunt straffen.
Het gaat hierbij om mijn 19 jarige zoon. Er is een gesprek geweest met de trainer. Hij vind dat hij hem niet direct weer mee kan laten doen. Om aan andere te laten zien dat het niet getolereerd wordt. Roken gebeurd niet op het veld. Wel voor de kantine. In het regelement staat niets vermeld over snus. Een groot aantal andere team genoten gebruikt snus.
Snus, nicotinezakjes of zuigtabak is een soort tabak in een licht vochtige poedervorm, gemaakt van gestoomde tabak, die vervolgens gemalen wordt en vermengd met zout, natriumcarbonaat en aroma's. Snus wordt voornamelijk geproduceerd en geconsumeerd in Noorwegen en Zweden, maar lijkt ook binnen Nederland sinds 2022 aan populariteit te winnen. Bijzonder als het daar om gaat. Lijkt me niet gekker dan roken, behalve dan dat het vanwege gezondheidsrisico's verboden is. Wat op zich ook weer krom is aangezien dat voor tabak evenzo geldt. Maar goed wat wil je bereiken? We kunnen het me je eens zijn, met je oneens zijn. Ik zou zeggen overdreven. En nu? Terug naar de voetbalclub dat LeonardN van GV het er ook niet mee eens is?! Of het gaat het je om de bevestiging?!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.