Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan je blaren door voetbalschoenen voorkomen?

Ik blijf maar last houden van blaren door mijn voetbalschoenen.
Ik heb twee keer op rij een paar Nike Mercurial gehad (omdat ik vrij smalle voeten heb). Het vorige paar ging er mee door. Tijdens trainingen en wedstrijden kreeg ik wel vaak last van een brandend gevoel onder mijn voet. In het onderstaande (vreemde) plaatje aangeduid als 'heart', onder de dikke teen dus. Hier zit dan ook heel veel eelt en heel af en toe kreeg ik een bloedblaar (die dicht bleef). Hierna heb ik afgelopen winter nieuwe schoenen gekocht (mijn huidige paar) maar ik had daar het afgelopen half jaar gewoon continu een bloedblaar op die plek zitten, heel veel eelt en ook onder de dikke teen kreeg ik eelt en een brandend gevoel. Hier was gewoon niet goed mee te spelen. De laatste 2 trainingen voor de zomerstop werd het alleen zo erg dat de blaren ook open gingen en ik er amper meer op kon lopen.
Nu weet ik niet goed wat ik er mee aan moet. Ik ga deze schoenen in ieder geval niet meer aandoen, tenzij iemand met een erg handige oplossing komt. Anders zal ik op zoek moeten naar nieuwe schoenen, maar waar moet ik dan op letten. Iemand die in zijn algemeenheid tips heeft of ervaring hiermee?
(De huidige schoenen zijn van synthetisch materiaal)

Picture for question
3 maanden geleden
in: Voetbal
1.1K
Ritsuka
3 maanden geleden
Heb je wel goede sokken?
Ikhebgeenidee
3 maanden geleden
een goede, professionele verkoper zou je moeten kunnen helpen. Voeten opmeten en op basis daarvan passende schoenen aanbieden.
Abcde
3 maanden geleden
Lees dit eens goed door: https://www.goed.be/nl/advies/voetverzorging/zo-verzorg-en-voorkom-je-blaren
Ik loop lange afstanden en gebruik de Compeed anti blaren stick bij nieuwe schoenen en bij warm weer om blaren te voorkomen, dit werkt voor mij super. https://www.etos.nl/search/?lang=nl_NL&q=compeed+anti+blaren+stick
Toch denk ik dat jij meer hebt aan de tips van goed.be/nl, Ritsuka en Ikhebgeenidee, vooral omdat de stick, of de genoemde pleisters van fremar behoorlijk kostbaar zijn als je wekelijks 1 of meerdere keren voetbalt.
Antoni
3 maanden geleden
@gebruiker4445, ik neem aan dat je voetbalt bij een vereniging of club. Welke ervaringen hebben de andere leden met (hun) schoenen? Heb je dat wel eens gevraagd? Welke schoenen gebruiken zij, en over welke schoenen zijn zij tevreden? Kortom: ik denk dat de andere voetballers je goede tips kunnen geven!
Ikhebgeenidee
3 maanden geleden
@Antoni,
Tips van teamgenoten kunnen helpen. Alleen heeft iedereen een andere voet. Breedte, lengte. En loopt anders (zie hoe schoenzolen slijten). Blind vertrouwen en de keuze bepalen op, alleen, hun ervaringen lijkt me onverstandig.
Antoni
3 maanden geleden
@Ikhebgeenidee,
Veel dank voor je reactie! Jouw advies is heel handig! Bedankt voor deze aanvulling op mijn advies!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Wat kan helpen bij dergelijke om te voorkomen is daar Compeed Medium op leggen(is feitelijk voor op de hiel bedoeld,maar helpt ook op de voetzool)
(ondervonden bij moeilijke voeten van mijn echtgenote)
Verkrijgbaar bv in apotheek, Kruidvat ea of online.
Op voorhand op leggen, niet wachten tot er wonde is.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 25 augustus 2024 16:37: tekst
3 maanden geleden
gebruiker4445
3 maanden geleden
Bedankt voor de reactie, ik zal het eens proberen. Is dit alleen dan aan te raden om dit altijd te doen, of alleen een periode waarna het zonder kan? Als ik dit elke training en wedstrijd op moet plakken loopt het na een jaar wel heel erg in de kosten.
fremar
3 maanden geleden
Alleen in dien nodig en je mag ze ook meerdere dagen laten op liggen. Maar wel tijdig op leggen , niet wachten tot er wondvorming optreed.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding