Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag een voetbalstadion in oost-westelijke richting gebouwd zijn?

In verband met het nadeel van de stand van de zon.

6 maanden geleden
in: Voetbal
1.5K
Ikhebgeenidee
6 maanden geleden
als ik op google maps kijk, lijkt het stadion van FC Utrecht (bijna) oost/west gebruikt te worden. Begrijp de vraag niet helemaal. De zon komt op in het oosten en gaat via het zuiden onder in het westen. Dan heeft de zon toch het minst invloed bij een oost/west gebouwd stadion?
LeonardN
6 maanden geleden
Je verzint een probleem welke op een andere manier (zo ver ik het volg) al is opgelost: Met het gooien van de munt (kop/munt) bepaalt kans(~50%) dat een team van zijde mag wisselen. Dus je kan dat niet tot een soort voordeel maken. https://www.knvbshop.nl/knvb-arag-toss-munt.html PRODUCTOMSCHRIJVING
Dit is de nieuwe KNVB ARAG Toss Munt. Deze munt gebruiken scheidsrechters aan het begin van de wedstrijd. Deze toss bepaalt welk team de wedstrijd mag aftrappen >>of een team wil wisselen van kant.<< Op de ene kant van de toss staat het officiële KNVB logo, op de andere kant is het ARAG logo te zien. Ga volledig uitgerust naar de wedstrijd met deze KNVB ARAG toss! (ik neem aan dat dat verzonnen is om dergelijke ongein tegen te gaan)
crispy
6 maanden geleden
Dat voor of nadeel waar je op doelt is helemaal afhankelijk van het tijdstip van de wedstrijd. Het is helemaal geen probleem dat gerelateerd is aan de richting van het stadion.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef als eerste antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding