Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat bedoelen ze met uit je nek gooien bij een inworp bij voetbal?

Dus als er een inworp moet worden genomen bij voetbal dan moet je de bal in het veld gooien uit je nek. Ik snap niet wat ze hiermee bedoelen, en dus gaat het altijd fout.

Toegevoegd na 23 uur:
Ik krijg allemaal antwoorden, maar geen antwoord op mijn vraag. wanneer moet je de bal nou loslaten is mijn echte vraag, natuurlijk snap ik dat je de bal achter je hoofd moet hebben...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Je houdt de bal met twee handen vast achter je hoofd (dus de bal is dan bij je nek) en gooit dan de bal in één vloeiende beweging over je hoofd ver weg op het veld. Je beide handen laten de bal tegelijk los.
11 jaar geleden
Vaak wordt hier eigenlijk mee bedoelt dat je hem bovenhands gooit. Dus niet met je armen van onderen naar voren (onderhands), maar met je armen van boven naar voren (bovenhands).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is het ingooien zoals op dit plaatje is te zien.
Let op de positie van de bal; de worp begint met de bal (bijna) tegen de achterkant van je nek.
Plaatje bij antwoord
Zoals in de eerder gegeven antwoorden staat de manier waarop gegooid moet worden. Maar ook belangrijk is dat de voeten naast elkaar STAAN. Je mag niet springend gooien. Sommige scheidsrechters keuren dit goed, maar officieel mag het niet.

Toegevoegd na 55 seconden:
Je moet de bal ongeveer loslaten op het moment dat je hem boven de lijn hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing