Vaak last van pijntjes hoe kan dit?
Hallo,
Ik ben een gezonde meid van 19 jaar sport gemiddeld 4x in de week het liefst wil ik meer maar mijn lichaam laat dat niet toe. Ik heb sinds 1,5 jaar elke dag het gevoel alsof ik een marathon heb gelopen, de ene keer is het erger dan de andere keer. Klachten die daarbij komen zijn: Nek zit vast en rug, last van heupen en knie. Ik ben al bij een osteopaat en een fysiotherapeut. Heeft iemand hier ervaring mee? ik heb ook vaak last van zware benen en het gevoel alsof ik nog wel harder kan rennen maar het niet lukt. Dit alles belemmert het sporten en dat is iets wat ik heel graag doe! ik heb btw ook inspanningsastma ik weet niet of dat iets met elkaar te maken heeft.
Alvast bedankt
Dan kun je wat dat betreft iets minder vaag zijn naar de huisarts toe.
Als je ZO veel en Zo intensief wilt sporten, zul je toch voor voldoende energie moeten zorgen. Meer eten dus, dan piept je lijf minder snel dat het niet meer verder kan.
An sich is je BMI (nog) goed/ ben je goed op gewicht, maar je vraagt met vier keer intensief sporten wel HEEL erg veel van je lichaam. Vermoedelijk ben je dus erg gespierd/laag vetpercentage, wat je strikt genomen te licht maakt voor wat je vraagt van je lijf.
Wat eet je precies op een dag als ik mag vragen?
In de middag: Verschilt, 4 boterhammen? broodje bakker bart enz
In de avond: Rijst Pasta, soms frietjes :) groente salade elke dag fruit. Tussendoor: yogurt , crusli , peperkoek.
En toch proberen om eens rust te nemen, 2 weken niet sporten, ook al wil je graag.
Kijk eens of de klachten dan verminderen. Lijst met eiwitrijke producten: http://www.fitnesstreats.com/2012/04/what-does-20-grams-of-protein-look-like/
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.