Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar haalt een verslaggever van een voetbalwedstrijd de spelers namen vandaan?

Als de bal eenmaal rolt, gaat hij van de ene naar de andere speler, maar ook de verslaggever noemt de ene na de andere naam.
Persoonlijk kan hij al de spelers niet bij naam kennen.
Aan rugnummers heeft hij niet zo veel, die zie je maar van een kant en niet altijd de zichtbare kant.
Heeft hij dan soms een oortje in, zit er iemand naast hem
die namen roept, beeldscherm of wat?

Toegevoegd na 54 minuten:
Dank voor al de antwoorden/ reacties.
Maar ik zie 22 poppetjes, die langs, door, achter, over en soms onder elkaar door gaan.
En die verslaggever blijft maar namen roepen!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Het spijt me voor je, maar een verslaggever moet al die spelers bij naam kennen. Hij herkent ze aan hun rugnummer, postuur, positie, speelwijze, etc.
Een verslaggever die daarbij een fout maakt krijgt ellende bij wedstrijden van dit niveau. Het is helemaal niet ingewikkeld als je even oefent.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

De meeste spelers hebben vaste plekken en looplijnen en er zijn er toch echt maar 10 met hetzelfde soort shirt en dan 10 anderen. Als commentator houd je die wel uit elkaar en soms maken ze ook wel een foutje (ohnee sorry, dat was x).

Toegevoegd na 1 minuut:
De nummers staan soms ook op de voorkant van de broekjes (oranje nu) en die nummers heb je natuurlijk wel voor je. Verder kun je ze tegenwoordig al uit elkaar houden door al die kleurige voetbalschoenen, de tatoeages en de haardracht. Fluitje van een cent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze bereiden zich vaak voor op de wedstrijd, door zich in te lezen over de spelers, namen&foto's te bekijken van de spelers, posities te onthouden, en dan hebben ze er ook nog een blaadje bij met de opstellingen, en misschien ook wel foto's. Zeker op een EK weet een commentator al gauw waar die het over heeft, maar bij een amateurwedstrijd in de Hoofdklasse gaat het niet anders, weet ik uit ervaring.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha Ed, je hebt net zo veel verstand van voetbal als ik merk ik. Ik heb dit ook eens gevraagd (niet hier hoor) en toen werd me vertelt dat ze dat zien aan de positie en bv haarkleur en eventuele rugnummers (die soms nog wel zichtbaar zijn hoor). Dus ja, ze kennen wel al die voetballers. Uiteraard niet echt persoonlijk, maar goed genoeg om te weten waar ze in het veld staan.
Ik hoor ze ook wel eens een fout maken daarin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een verslaggever bereid zich voor op de wedstrijd en zal de spelers herkennen, hij zorgt ook voor andere info, bv over de carrière van alle spelers, die heeft hij op papier, maar ook vaak in zijn hoofd.
Dit werd goed duidelijk na de enorme regenbui van de week, waarbij de verslaggever zijn papieren verregent waren, ondanks dat kon hij nog wetenswaardigheden over spelers vertellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Namen,en het uitspreken van namen worden van te voren ingestudeerd.
Tevens hebben deze mensen veel kennis van het voetbal,en de spelers.
Ze volgen het dagelijks.
Dat groeit er langzaam in.
Het is hun beroep en ze zijn er elke dag mee bezig.
Ook heeft hij een lijstje met rugnummers,en namen naast zich liggen.

Ed jij kent de meeste soorten bloemen en onkruid zoals wij dat noemen uit je hoofd.
Waarom,,,je interesseer je ervoor.

Bij onze vriendenkring zit een boer.
Die heeft honderd koeien,en deze hebben ook allemaal een meisjesnaam.
Hij kent ze allemaal bij naam.
Interesse voor het vak.
Maar dat kan niet van de ene op de andere dag.

Je moet er wel wat voor doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om niet te vergeten wordt soms de uitgezonden wedstrijd 30 seconden vertraagd voordat het op tv te zien is. Fouten kunnen dan opnieuw gezegd worden en de verslaggever heeft dan even de tijd om op een lijstje te kijken waar foto's met de namen op staan van de spelers
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing