Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het al eens voorgekomen dat een land het ek won na dat het de 1e en 2e wedstrijd verloren had?

None

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Nee. Het is zelfs nog nooit voorgekomen dat een land doorging naar de volgende ronde met maar 3 punten.

Toegevoegd na 4 minuten:
"Het Nederlands elftal zorgt zondag voor een unicum als het de kwartfinales van het EK bereikt. Nog nooit slaagde een land er in na twee nederlagen in de eerste twee wedstrijden door te gaan in het toernooi. Oranje kan dat wel als het zelf met twee doelpunten verschil wint van Portugal en Denemarken onderuit gaat tegen Duitsland."

http://www.ad.nl/ad/nl/1049/Oranje/article/detail/3271024/2012/06/14/Ontsnappingsroute-Oranje-zou-unicum-zijn.dhtml?utm_source=dailynewsletter&utm_medium=email&utm_campaign=20120615&utm_content=
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je perse over het EK wil hebben dan moet ik je helaas nageven dat dat nog nooit is gebeurd. Maar in de Confederations Cup is het echter al wel een keer gebeurd. Daarin kwam de VS op een hopeloze situatie te staan na verlies tegen Italie en Brazilie maar kan het toch nog doorgaan als het van Egypte won. Uiteindelijk is het toch gelukt om met 3-0 van Egypte te winnen en ging de VS door naar de volgende ronde. Waarin het uiteindelijk zelfs europees kampioen Spanje versloeg met 2-0 en daardoor dus in de finale kwam. Maar het is nog nooit gebeurd op het EK en voor zover ik weet ook nog nooit op het EK. Maar ja, geschiedenis is er om gescheven te worden toch.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op een Europees of Wereld kampioenschap is dit nog nooit voor gekomen. Wel op de Confederations Cup in 2009. De Verenigde Staten verloren hier de eerste 2 wedstrijden tegen Italië en Brazilië maar won de laatste wedstrijd van Egypte met 3-0 wat net genoeg wat om door te gaan naar de volgende ronde!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee is nog nooit gebeurd en je kan je natuurlijk afvragen of het wel zou moeten gebeuren.
Twee wedstrijden verliezen en dan verder in het toernooi? nee lijkt me niet goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing