Hallo hoe zorg ik er voor dat ik een betere conditie krijg? en hoe weet ik of ik een goede conditie heb?
Hallo ik ben Lindsey 19 jaar 178cm lang en 64 kilo. Ik voetbal (intensief) 2x in de week trainen 1,5 uur en 1x in de week een wedstrijd op het niveau 3e klasse (gaan dit jaar promoveren damens 1) ik heb last van inspanningsastma en dat is dit jaar aanzienlijk toegenomen ik kwam vanuit een andere club 5e klasse en sinds ik hier voetbal heb ik heel het seizoen al het gevoel dat ik een slechte conditie heb. Ik doe naast voetballen hardlopen +- 7 km en interval training meestal 12 sprints inlopen sprinten 40 sec rust. Ook doe ik regelmatig pylomatics. Mijn astma is verslechterd en heb ook andere medicijnen (ventolin,luchtwegverwijder en ontstekingsremmend medicijn) gekregen. Toch is het voor mij elke keer de vraag licht het niet ook gewoon aan mijn conditie? maar kan dat wel als je minimaal 4 x in de week sport? met name het aanzetten,sprinten een paar keer achter elkaar zorgt er voor dat ik kapot ben.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen
Alvast bedankt
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.