Is er een comité tegen het moderne voetbal daarmee bepaalde beslissingen van de FIFA? (zie beschrijving)
Ajax verloor vanavond door twee menselijke fouten van de grensrechter, niemand kan het deze man kwalijk nemen. Zelf ben ik geen Ajax fan, maar ik kan me voorstellen dat Ajaxfans ziedend zijn na vanavond. Sep Blatter is degene die beslist of er al dan niet moderniteiten komen ten positieve voor het voetbal. Hij is hier tegen, en blijft dat ook. Maar Ajax is vanavond 25 miljoen euro door de neus geboord doordat Blatter de enige persoon op deze planeet is die het nostalgische voetbal in ere wilt houden. O.a het niet naderhand wel of niet mogen goedkeuren van een doelpunt o.i.d. maakt dat Voetbal de meest on-waterdichte sport ter wereld is.
Wat ik wil weten, is of er een al dan niet wereldwijd comité tegen de Fifa en haar praktijken is. Sep Blatter zal toch echt moeten buigen als 100.000 overal in Europa en daarbuiten voetbalfans de straat opgaan om te ageren tegen deze besluiten van de Fifa-baas. Dat gebeurt ook in de politieke democratie, waarom dan niet in de bijna net zo massale voetbaldemocratie?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.