Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom lopen de wisselsspelers bij de voetbalwedstrijd tussen sparta en emmen warm aan de kant van de grensrechter?

Ik zit de wedstrijd sparta - emmen te kijken en het viel me op dat 2 wissel spelers die warmliepen dat ze dat deden aan de kant van de lijnrechter. Is dat niet vervelend voor de grensrechter en waarom lopen ze niet aan de andere kant? Is daar een regel voor? Dus waarin lopen ze aan de kant van de grensrechter warm? En niet aan de andere kant. Alvast bedankt voor een antwoord

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
6.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Wisselspelers lopen warm langs de zijlijn, niet langs de achterlijn, want dan kan een keeper afgeleid raken of kan het spel anderszins afgeleid worden.

Misschien heb je het niet helemaal goed gezien, maar aan allebei de zijlijnen lopen grensrechters en dan is het uiteraard logischer dat ze aan de kant van hun dug-out (spelersbank) warmlopen, zodat ze na het warmlopen de instructies van de coach kunnen aanhoren en direct het veld ingaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja maar de spelers van emmen liepen ook warm aan de kant van sparta dug-out maar de grens rechter loopt links (van de keeper gezien) terwijl ze dus beter rechts kunnen lopen omdat daar geen grensrechter loopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het goed is loopt er zowel links van de keeper gezien als rechts van de keeper gezien een grensrechter langs het veld....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja oké maar er zijn 2 grensrechters en vanaf de middellijn gezien een rechts van de middellijn en een aan de overkant links van de middellijn.
Volgens mijn trainer moest achter de grensrechter warmlopen omdat de scheids beter kon zien dat ik niet meedeed aan het spel.

Ik weet niet of dit waar is, maar hij zal het niet voor niets hebben gezegd.
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding